School-In

Arbeidsmetode for utvikling av inkluderende fellesskap.

School-In er et resultat av et forskningsprosjekt som viser at fire utviklingsområder: Undervisning, Lokal tilknytning, Elevrollen og Profesjonsfellesskap - har spesiell betydning for inkludering på skolenivå.

Denne siden gir dere en arbeidsmetode for utvikling av skolens inkluderende fellesskap i form av struktur, faglige innspill og arbeidsmåter som støtte i arbeidet med skoleutvikling. Les mer om prosjektet nederst på siden.

Rød bakgrunn med hvit skrift der det står School-In, med piler som viser en sirkulær bevegelse øverst i venstre hjørne.

Utvikling av inkluderende fellesskap

1. Planlegging av prosessen i egen skole
Organisering og gjennomføring

2. Kartlegging av skolens utviklingsområde
Slik kan School-In introduseres til skolens personale

3. Bruk av kartleggingen
Utviklingsområdene: Undervisning, Lokal tilknytning, Elevrollen, Profesjonsfellesskap

4. Avsluttende kartlegging - hvor langt har dere kommet?
Presentasjon av resultater og ny kartlegging