Arbeidsmetode for utvikling av inkluderende fellesskap.
School-In er et resultat av et forskningsprosjekt som viser at fire utviklingsområder: Undervisning, Lokal tilknytning, Elevrollen og Profesjonsfellesskap - har spesiell betydning for inkludering på skolenivå.
Denne siden gir dere en arbeidsmetode for utvikling av skolens inkluderende fellesskap i form av struktur, faglige innspill og arbeidsmåter som støtte i arbeidet med skoleutvikling. Les mer om prosjektet nederst på siden.
![Rød bakgrunn med hvit skrift der det står School-In, med piler som viser en sirkulær bevegelse øverst i venstre hjørne.](https://www.uia.no/om-uia/fakultet/humaniora-og-pedagogikk/bilder/schoolin.png.png)
Utvikling av inkluderende fellesskap
1. Planlegging av prosessen i egen skole
Organisering og gjennomføring
2. Kartlegging av skolens utviklingsområde
Slik kan School-In introduseres til skolens personale
3. Bruk av kartleggingen
Utviklingsområdene: Undervisning, Lokal tilknytning, Elevrollen, Profesjonsfellesskap
4. Avsluttende kartlegging - hvor langt har dere kommet?
Presentasjon av resultater og ny kartlegging