Kartlegging av skolens utviklingsområde

Etter at personalet har blitt introdusert for School-In, gjennomføres kartleggingen. I første omgang er det skolene i Iveland, Kristiansand, Lillesand og Vennesla som har tilgang til å kartlegge skolens inkluderende fellesskap.

Denne første kartleggingen er viktig for å forstå skolens utgangspunkt og avdekker utviklingsområder skolen kan jobbe med. I løpet av et par uker etter at kartleggingen er gjennomført vil skolen få en tilbakemelding med forslag til utviklingsområde og kan starte planleggingen av gjennomføring i egen skole. Samarbeid gjennom arbeidsmåtene gir en konstruktiv og produktiv inngang til utviklingsområdene og fører på sikt til mindre belastning på den enkelte lærer. Disse arbeidsmåtene kan også brukes i andre former for skoleutvikling og legger et godt grunnlag for samarbeid i kollegiet. 

Kartleggingen gjennomføres på et personalmøte og dette vil ta ca 25 minutter. Kartleggingen stiller spørsmål ved hvilken støtte personalet opplever fra lokalmiljø og i kollegiet, og hvilke forventninger de har til hverandre og til elevene.

Publisert 11. juni 2024 - Sist endret 11. juni 2024