Forskningsgrupper
Ansvarsområde
Forskergruppe:
Profesjoner og profesjonelle i samarbeid
https://www.uia.no/forskning/humaniora-og-pedagogikk/profesjoner-og-profesjonelle-i-samarbeid
Praksis, undervisning, policy i lærerutdanning (PUPIL)
https://www.uia.no/forskning/humaniora-og-pedagogikk/praksis-undervisning-policy-i-laererutdanning-pupil
Forskning
Demokratiopplæring
Kritisk tenkning
Lærerutdanning
Faglige interesser
Lærerutdanning
Demokratiopplæring
Kritisk tenkning
Mangfold og inkludering i skolen
Voksenpedagogikk
Formidling
10. Desember 2020
Kompetanse Norge
Samling for læreplangrupper i norsk og samfunnskunnskap (voksenopplæringen)
Foredrag: Kritisk tenkning i klasserommet
2017-2018
Fylkesmannen i Rogaland (for voksenopplæringen)
Fylkesmannen i Aust- og Vest-Agder (for voksenopplæringen)
Fylkesmannen i Troms (for voksenopplæringen)
Fylkesmannen i Møre og Romsdal (for voksenopplæringen)
Fylkesmannen i Vestfold (for voksenopplæringen)
Ullensaker og Skedsmo kommune (for voksenopplæringen)
Bærum kommune (for voksenopplæringen)
Foredrag: Hvordan fremme refleksjon og kritisk tenkning i voksenopplæringen?
Undervisning
Basiskurs i universitetspedagogikk (UNIPED)
https://www.uia.no/senter-og-nettverk/uia-puls-pedagogisk-utviklings-og-laeringssenter/basiskurs-i-universitetspedagogikk
https://www.uia.no/en/centres-and-networks/uia-puls/basis-course-in-university-pedagogy
Skolen i et pluralistisk samfunn
https://www.uia.no/studieplaner/topic/PED427-1
https://www.uia.no/studieplaner/topic/PED429-1
Den forskende, nyskapende og etisk bevisste lærer
https://www.uia.no/studieplaner/topic/PED426-1
https://www.uia.no/studieplaner/topic/PED428-1
Elevens faglige, sosiale og personlige utvikling og læring i et mangfoldig klasserom
https://www.uia.no/studieplaner/topic/PED159-1
https://www.uia.no/studieplaner/topic/PED160-1
Lærerens tilrettelegging for elevenes læring og utvikling i et mangfoldig klasserom
https://www.uia.no/studieplaner/topic/PED156-1
https://www.uia.no/studieplaner/topic/PED157-1
Values in Democratic Education
ValiDE student exchange
Democracy and education
https://www.uia.no/en/studieplaner/topic/PED240-1
Praktisk-pedagogisk utdanning for yrkesfag (heltid)
https://www.uia.no/studier/praktisk-pedagogisk-utdanning-for-yrkesfag-heltid (PPUY heltid) PED332
https://www.uia.no/studier/praktisk-pedagogisk-utdanning-for-yrkesfag-heltid PED333
Andrespråksopplæring og kulturkunnskap
https://www.uia.no/studieplaner/topic/NO-142-1?year=2021
Kort biografi
2018-nåtid: Institutt for pedagogikk, Universitetet i Agder,
Faglærer
2020: Kompetanse Norge / Foredragsholder og konsulent ifb nye læreplaner for voksenopplæringen.
2020 Oxford Research: Evalueringsarbeid.
2017-2018: Kompetanse Norge / Fylkesmannen i Rogaland/Aust- og Vest-Agder/Troms/Møre og Romsdal/Vestfold. Ullensaker og Skedsmo kommune. Lyngdal voksenopplæring.
Foredragsholder
2016: Kompetanse Norge / Oppgavekommisjonen til Statsborgerprøven. Utarbeidelse av en ny samfunnskunnskapsprøve på norsk (prøven oppfyller et av kravene til norsk statsborgerskap f.o.m. 01.01.2017)
2014-2018: Voksenopplæring
Lærer, eksaminator, sensor, kartlegging av nye deltakere, verneombud
2009-2014: S R Maharaj Attorneys (Sør-Afrika)
Office Manager
2006-2007: University of KwaZulu-Natal Durban - Department of Community Development and Adult Learning, BA Community Development (Sør-Afrika)
Tutor, Veileder, Foreleser