-
Brehmer, Mareike & Endresen-Maharaj, Kristin
(2024).
Presentation of ValiDE: Values in Democratic Education.
-
Endresen-Maharaj, Kristin; Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse
(2024).
Exploring teachers approaches to polarization tendencies in groups of pupils.
-
Kristiansen, Aslaug; Endresen-Maharaj, Kristin & Haraldstad, Åse
(2024).
Exploring teachers approaches to polarization tendencies in student groups.
-
Endresen-Maharaj, Kristin
(2024).
Arbeid med demokratiforståelse i skole og lærerutdanning .
-
Elmies-Vestergren, Alexander; Aarli, Eivind; Haldammen, Eva Nordby; Amdal, Irina Ivashenko; Endresen-Maharaj, Kristin & Haraldstad, Åse
(2024).
Vi trenger et rikere bilde av lærervirkeligheten.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
Show summary
https://www.fvn.no/mening/kronikk/i/RzbbOd/vi-trenger-et-rikere-bilde-av-laerervirkeligheten
-
Kostøl, Elin Marie Frivold; Matre, Marianne Engen; Schønberg, Hilde Wallerud; Øgård, Monika; Lund, Ingrid & Haldammen, Eva Nordby
[Show all 32 contributors for this article]
(2023).
Stopp nedbemanningen i skolen.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Kristiansen, Aslaug; Haraldstad, Åse & Endresen, Kristin
(2023).
– Læreryrket må fylles med mening igjen.
[Internet].
https://www.uia.no/nyheter/laereryrket-maa-fylles-med-mening.
-
Haraldstad, Åse; Kristiansen, Aslaug & Endresen, Kristin
(2023).
Hva får lærere til å bli i skolen?Meningsbærende element i læreryrket.
-
Endresen, Kristin; Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse
(2023).
Mening som en kollektiv prosess - samskaping mellom lærerstudenter, praksislærere i lærerutdanningsskoler og faglærere på universitetet.
-
Amdal, Irina Ivashenko & Endresen, Kristin
(2023).
How Do Pre-Service Teachers Understand and Experience Participation in Teacher Education?
-
Ivashenko Amdal, Irina & Endresen, Kristin
(2023).
Students’ participation: how it is understood and experienced by second-year teacher students.
-
Schnebel, Stefanie; Visotschnig, Marion; Brehmer, Mareike; Demeshkant, Nataliia & Endresen, Kristin
(2023).
Values in Democracy Education -Integrating a Joint Study Program in Teacher Education to Foster Teacher Students’ Competencies and Beliefs.
-
Haldammen, Eva Nordby & Endresen, Kristin
(2023).
Lærerne og lærerutdanningen er god nok.
[Newspaper].
Fædrelandsvennen.
-
Endresen, Kristin & Haldammen, Eva Nordby
(2023).
Lærerne og lærerutdanningen er god nok.
[Radio].
NRK P1 .
-
Endresen, Kristin; Aslaug, Kristiansen & Åse, Haraldstad
(2022).
Exploring teachers approaches to polarization tendencies in the context of pupil’s interaction.
-
Kristiansen, Aslaug; Endresen, Kristin & Haraldstad, Åse
(2022).
Exploring teachers’ approaches to polarization tendencies in the context of pupil’s interaction.
-
Amdal, Irina Ivashenko & Endresen, Kristin
(2022).
Students’ participation: how it is understood and experienced by second-year teacher students.
-
Ivashenko Amdal, Irina & Endresen, Kristin
(2022).
Students’ participation: how it is understood and experienced by second-year teacher students .
-
Endresen, Kristin; Haraldstad, Åse & Kristiansen, Aslaug
(2021).
Dialogue and critical thinking as prevention against antidemocratic attitudes .
-
Endresen, Kristin
(2021).
Overordnet del i et voksenperspektiv – med fokus på kritisk tenkning, og demokrati og medborgerskap.
-
Endresen, Kristin
(2020).
Kritisk tenkning i klasserommet.
-
Kristiansen, Aslaug; Haraldstad, Åse; Eikeland, Helen & Endresen, Kristin
(2019).
DEMBRA-tematikk i pedaogogikkundervisningen - tilbakeblikk og veien videre.
-
Endresen, Kristin
(2017).
Hvordan fremme refleksjon og kritisk tenkning i voksenopplæringen? .
-
Endresen, Kristin
(2008).
Citizenship education in Cape Town: Struggling to learn or learning to struggle? .
-
Endresen, Kristin
(2004).
Living while being alive: The role of adult education in the Treatment Action Campaign .