Videreutdanning

Digital markedsføring og kommunikasjon

Kristiansand

Nå ut til kundene gjennom digitale kanaler!

7,5 studiepoeng

Ung kvinne foran PC

Fakta om programmet

Organisering
Deltid
Oppstart:
Høst 2024
Ordinær søknadsfrist:
15. august
Studieavgift:
16 000

Dette studiet har ledige plasser

Om studiet

Digitalisering åpner nye muligheter til å bygge sterke kunderelasjoner, og digitale kommunikasjonskanaler som websider, sosiale medier og mobilapper kan være svært effektive for å nå store kundemasser. Imens er det tøff konkurranse for å fange kundenes oppmerksomhet på den stadig voksende digitale arenaen og det kreves mye kunnskap for å utnytte det fulle potensialet til de nye digitale virkemidlene.

Kurset tar utgangspunkt i forskningsbaserte teorier og dekker de nyeste trender innenfor digital markedsføring som delingsøkonomi, store data og transmedia storytelling. Samtidig har kurset en praktisk tilnærming og du vil også få trening i grunnleggende ferdigheter og verktøy (f.eks. Google Analytics) gjennom bruk av praktiske øvelser og case. Du får lære hva som fungerer innen digital markedsføring og kommunikasjon og hvordan du kan ta i bruk ulike digitale kanaler og virkemidler som e-post, websider, blogger, Google, sosiale medier og mye annet. I tillegg får du innsikt i grunnleggende juridiske- og etiske aspekter knyttet til digital markedsføring og kommunikasjon.

Hva lærer du?

Gjennom kurset vil du lære å lage en digital markedsføringsstrategi, samtidig som du får innsikt i hvordan du planlegger, gjennomfører og analyserer digitale markedsførings- og kommunikasjonskampanjer. 

Du får en systematisk oversikt over ulike digitale kanaler og virkemidler og vil lære hvordan du kan bruke dem på den mest effektive måten, samt hvordan du kan sette dem sammen som en del av en digital markedsføringsstrategi

Kurset fokuserer på:

  • hvilke digitale markedsføringsvirkemidler som eksisterer, hvordan de fungerer, samt muligheter og begrensninger
     
  • hvordan du kan bruke ulike digitale markedsføringsvirkemidler på den mest effektive måten

  • hvordan du setter sammen ulike markedsføringsvirkemidler i et strategisk perspektiv slik at virksomheten får mest mulig ut av sine digitale markedsføringstiltak

Se hele studieplanen

Praktisk informasjon

Kurset passer for deg som jobber innen kommunikasjon og markedsføring, eller deg som ønsker å lære mer om digital markedsføring og kommunikasjon. 

Samlinger og eksamen
Kurset gjennomføres med tre fysiske samlinger og digital læringsstøtte. Samlingene er lagt til følgende dager:

  1. samling: 10.-11. september
  2. samling: 15.-16. oktober
  3. samling: 5.-6. november

Kurset avsluttes med en fem dagers individuell hjemmeeksamen 22.-26. november.

Faglig ansvarlig
Foreleser i kurset er professor Natalia Mæhle ved Institutt for strategi og ledelse ved UiA og Handelshøgskulen ved HVL. Mæhle har bred erfaring som underviser og forsker bla. på digital økonomi, bærekraft, innovasjon, markedsføring og forbrukeradferd.

Semesteravgift
I tillegg til studieavgiften må du betale lovpålagt semesteravgift til studentsamskipnaden og utgifter til pensumlitteratur.

Videre studier
Tilbudet kan tas som enkeltkurs, eller inngå i Lederprogrammet – en kurspakke for deg som ønsker formell utdanning eller faglig påfyll.

Lederprogrammet passer for deg som har noen års erfaring fra arbeidslivet, som mangler formalkompetanse, eller som ønsker å bygge din faglige utvikling til en fremtidig grad.

Studieplan

Se hele studieplanen

Søknad og opptak

Opptakskrav

Generell studiekompetanse eller realkompetanse og minst to års arbeidserfaring.

Løpende opptak
Dette tilbudet har løpende opptak. «Førstemann til mølla»-prinsippet gjelder dersom du er kvalifisert i henhold til opptakskravet. Det stenges for søking når tilbudet er fullt. Svar på opptak sendes i starten av hver måned. Du må likevel beregne minimum 14 dager fra du søker til du får svar. Det er viktig at du laster opp relevant dokumentasjon (utdanning/praksis/etc) innen 3 virkedager etter søknaden er sendt inn.

Spørsmål om opptak til studiet?

Slik søker du

Kontakt opptakskontoret: evuopptak@uia.no