English version of this page

Magnhild Selås

Professor
Institutt for nordisk og mediefag
Telefon
+47 38141356
Mobiltelefon
+4791615522
Kontor E2076 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Eg er nordist med færøysk og islandsk i fagkretsen. Doktorgrad om dialektal variasjon og endring. Arbeidd mykje med tidleg språklæring, tileigning av variasjon, tidleg litterasitetsutvikling og språkvanskar. Har eit vidt interessefelt innanfor språk og kommunikasjon. Er leiar av det språkpolitiske utvalet ved UiA.  

Forskning

Barnespråkstilegning, fonologi, kommunikasjon, språkvanskar, nordiske språk

Faglige interesser

Språkinnlæring, språkvanskar, språkhistorie, begynnaropplæring, literacy, sosiolingvistikk, dialektologi

Utvalgte publikasjoner

Selås, M., & Helland, W. A. (2016). Pragmatic language impairment in children with Noonan syndrome. Clinical Linguistics & Phonetics30(11), 899-910.

Selås, M. og Helland Gujord, A.-K. (2017).Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget

Breivega, K. og Selås, M. (2018). Skriveboka. Oslo: Det norske Samlaget. 

Gujord, A. K. H., Neteland, R., & Selås, M. (2018). Framvekst av morfologi, syntaks og ordforråd i tidleg andrespråksutvikling–ein longitudinell kasusstudie. NOA-Norsk som andrespråk, (1-2).

Selås, M., & Neteland, R. (2019). Norwegian children's acquisition of the dialect feature r. RASK

Selås, M. (2020). Ordlæring i eit begynnarperspektiv. I: Ulland og Jensen (red.): Ord og begreper i klasserommet. Bergen: Fagbokforlaget. 

Selås, M. (2024) Language profiles in Noonan Syndrome – A multiple case study, Clinical Linguistics & Phonetics, DOI: 10.1080/02699206.2023.2298976

Formidling

Leiken som forsvann

Budsjettsprekk av dimensjonar eller pengar spart?

Dette betyr navnet Skunken 

Ny språklov styrkjer norsken og innbyr til dugnad for språket

Universitetet har ansvar for norsk fagspråk

Norsk fagspråk må telle på CV-en 

Undervisning

Underviser for tida mest i diverse språklege emne i både barnehagelærarutdanninga  og lærarutdanninga, i tillegg til og master i barnehagekunnskap. Har  tidlegare undervist på master i logopedi, i vestnordisk og austnordisk osv. ved UiB og UiS.  

Kort biografi

Universitetet i Stavanger, Moskva Statsuniversitet, Universitetet i Bergen, Universitetet i Agder

Publikasjoner

  • Selås, Magnhild (2024). Language profiles in Noonan Syndrome–A multiple case study. Clinical Linguistics & Phonetics. ISSN 0269-9206. doi: 10.1080/02699206.2023.2298976.
  • Neteland, Randi; Selås, Magnhild & Gujord, Ann-Kristin Helland (2022). Kor e alle k-ar hen? Variasjon mellom k- og v- i spørjeord blant bergenske barnehagebarn. Bergen Language and Linguistics Studies (BeLLS). ISSN 1892-2449. 12(1), s. 295–317. doi: 10.15845/bells.v12i1.3518.
  • Selås, Magnhild (2021). A short description of some aspects of the traditional Valle dialect in Setesdal. I Jahr, Ernst Håkon & Rambø, Gro-Renée (Red.), Norsk språk i rom og tid. Novus Forlag. ISSN 9788283900682. s. 77–92.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi & Selås, Magnhild (2021). Successive Language Learning in Early Childhood: The Case of Question Formation. RASK: Internationalt tidsskrift for sprog og kommunikation. ISSN 0909-8976. 53, s. 5–36. Fulltekst i vitenarkiv
  • Selås, Magnhild (2020). Å undersøke munnleg språkutvikling i skulealder. I Neteland, Randi & Aa, Leiv Inge (Red.), Master i norsk. Metodeboka 2. Universitetsforlaget. ISSN 9788215035710. s. 198–215.
  • Selås, Magnhild & Neteland, Randi (2019). Norwegian children's acquisition of the dialect feature r . RASK: Internationalt tidsskrift for sprog og kommunikation. ISSN 0909-8976. 49(1), s. 5–23. Fulltekst i vitenarkiv
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi & Selås, Magnhild (2018). Framvekst av morfologi, syntaks og ordforråd i tidleg andrespråksutvikling - ein longitudinell kasusstudie. NOA - Norsk som andrespråk. ISSN 0801-3284. 34(1-2), s. 93–127. Fulltekst i vitenarkiv
  • Selås, Magnhild & Helland, Wenche A (2016). Pragmatic language impairment in children with Noonan syndrome. Clinical Linguistics & Phonetics. ISSN 0269-9206. 30(11), s. 899–910. doi: 10.1080/02699206.2016.1188422. Fulltekst i vitenarkiv
  • Selås, Magnhild (2011). Bibliographie. Sociolinguistica : Internationales Jahrbuch fuer Europaeische Soziolinguistik. ISSN 0933-1883. 25, s. 269–271.
  • Selås, Magnhild (2011). Nordisk språksosialisering i ei spennande framtid. I Akselberg, Gunnstein & Bugge, Edit (Red.), Vestnordisk språkkontakt gjennom 1200 år. Føroya Fródskaparfelag. ISSN 978-99918-65-36-2. s. 201–218.
  • Selås, Magnhild (2010). Soziolinguistische Bibliographie europäischer Länder für 2008. Sociolinguistica : Internationales Jahrbuch fuer Europaeische Soziolinguistik. ISSN 0933-1883. 24, s. 343–346.
  • Selås, Magnhild (2010). Små barn og konsonantgrupper : innlæring av #sC i eit vestnorsk materiale. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. ISSN 0800-3076. 28(1), s. 77–90.
  • Selås, Magnhild (2007). Sørlandet - ein språkleg region? Å sjå samfunnet gjennom språket. Heidersskrift til Helge Sandøy på 60-årsdagen 14.06.2007. Novus Forlag. s. 189–197.

Se alle arbeider i Cristin

  • Breivega, Kjersti Maria Rongen & Selås, Magnhild (2024). Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Det Norske Samlaget. ISBN 978-82-340-1315-7. 300 s.
  • Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (2023). Leik i norskfaget. Fagbokforlaget. ISBN 9788245040203. 188 s.
  • Breivega, Kjersti Maria Rongen & Selås, Magnhild (2019). Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Ebok i Alltekst. Det Norske Samlaget. ISBN 9788252199505. 260 s.
  • Breivega, Kjersti Maria Rongen & Selås, Magnhild (2018). Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Samlaget. ISBN 978-82-521-9567-5. 260 s.
  • Selås, Magnhild & Gujord, Ann-Kristin Helland (2017). Språkmøte i barnehagen. Fagbokforlaget. ISBN 9788245020823. 221 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (2024). Korleis kan barnehagen arbeide med tidleg litterasitet-som-hending? .
  • Selås, Magnhild (2024). Språk og utdanning.
  • Selås, Magnhild (2024). Språk og Noonan syndrom. Norsk tidsskrift for logopedi. ISSN 0332-7256. 2, s. 16–22. Fulltekst i vitenarkiv
  • Selås, Magnhild (2024). Språkferdigheitar og Noonan syndrom.
  • Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (2023). Leik, danning og litterasitet. I Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (Red.), Leik i norskfaget. Fagbokforlaget. ISSN 9788245040203. s. 53–70.
  • Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (2023). Eigarskap og styring av leiken. I Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (Red.), Leik i norskfaget. Fagbokforlaget. ISSN 9788245040203. s. 37–51.
  • Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (2023). Leiken og skulen. I Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (Red.), Leik i norskfaget. Fagbokforlaget. ISSN 9788245040203. s. 17–36.
  • Skattør, Tone Helene & Selås, Magnhild (2023). Fri leik som inngang til læring og språklæring.
  • Selås, Magnhild (2023). Metalinguistic awareness in children in a conservative dialect area.
  • Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (2023). Lektor Lomsdalens innfall - norsk skole i bredt format. Selås og Skattør om leik i norskfaget. [Internett]. https://lektorlomsdalen.no/2023/12/ll-546-selas-og-skattor-o.
  • Halverson, Sandra Louise & Selås, Magnhild (2023). Norsk fagspråk må telle på CVen. Khrono.
  • Selås, Magnhild & Skattør, Tone Helene (2023). Leik i norskfaget.
  • NRK, Dagsnytt atten & Selås, Magnhild (2023). 6-åringer og lek.
  • Selås, Magnhild (2022). Moderne vallemål slik det blir brukt i barnehagane i Valle, Setesdal.
  • Selås, Magnhild (2022). Dialect changes in Valle, southern Norway – dialect death as we speak? .
  • Selås, Magnhild (2022). Norsk fagspråk fremjar demokrati. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Selås, Magnhild (2022). Moderne vallemål .
  • Selås, Magnhild (2022). Framvandrarane.
  • Schulte, Michael & Selås, Magnhild (2021). Serien Framvandrerne (Beforeigners) og norskfaget. Nokre betraktningar om bruken av språk og runer. Norsklæreren. ISSN 0332-7264. s. 42–47.
  • Selås, Magnhild (2021). Om håndskrift. [Radio]. NRK Sørlandet.
  • Selås, Magnhild (2020). Litt om vegårsheidialekten.
  • Selås, Magnhild (2020). Budsjett av dimensjonar, eller pengar spart? . Agderposten. ISSN 0805-3723.
  • Ulland, Gro; Selås, Magnhild & Jensen, Renate (2020). Innledning. I Ulland, Gro & Jensen, Renate (Red.), Ord og begreper i klasserommet . Fagbokforlaget. ISSN 9788245025125. s. 11–19.
  • Selås, Magnhild (2020). Ordlæring i eit begynnarperspektiv. I Ulland, Gro & Jensen, Renate (Red.), Ord og begreper i klasserommet . Fagbokforlaget. ISSN 9788245025125. s. 21–40.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi & Selås, Magnhild (2019). Learning to ask questions in Norwegian L1 and L2.
  • Glosvik, Øyvind; Bjørkkjær, Tormod; Heggen, Marianne Presthus & Selås, Magnhild (2018). Barnkunne - Presentasjon/bod under Arendalsuka 2018.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi & Selås, Magnhild (2018). Innlæring av spørsmålstypar i norsk som første- og andrespråk.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi & Selås, Magnhild (2018). Framvekst av syntaks i tidleg andrespråksutvikling .
  • Bugge, Edit; Selås, Magnhild & Gujord, Ann-Kristin Helland (2017). Språket i bruk. I Selås, Magnhild & Gujord, Ann-Kristin Helland (Red.), Språkmøte i barnehagen. Fagbokforlaget. ISSN 9788245020823. s. 63–94.
  • Cejka, Dagmar Andrea; Gujord, Ann-Kristin Helland & Selås, Magnhild (2017). Ein mangfaldig barnehage. I Selås, Magnhild & Gujord, Ann-Kristin Helland (Red.), Språkmøte i barnehagen. Fagbokforlaget. ISSN 9788245020823. s. 9–33.
  • Neteland, Randi; Bugge, Edit; Selås, Magnhild & Cejka, Dagmar Andrea (2017). Multilingual Norwegian kindergartens.
  • Cejka, Dagmar Andrea; Selås, Magnhild; Bugge, Edit; Neteland, Randi & Gujord, Ann-Kristin Helland (2016). The Linguistic Climate in a Multilingual Kindergarten in Norway.
  • Selås, Magnhild & Selås, Magnhild (2016). Speech production and speech perception in children aged six with cleft lipo and/or palate.
  • Selås, Magnhild & Selås, Magnhild (2016). Langugage skills in Noonan Syndrom.
  • Selås, Magnhild & Selås, Magnhild (2016). Language skills in Noonan Syndrom.
  • Zilmer, Kristel; Heide, Eldar; Neteland, Randi; Rønning, Morten; Selås, Magnhild & Ytreland, Stina [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2016). Vil du lære å skrive runeskrift?
  • Selås, Magnhild & Helland, Wenche A (2015). Pragmatiske språkvanskar hos barn med Noonans syndrom.
  • Bugge, Edit; Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi & Selås, Magnhild (2015). Språkleg praksis i ein multikulturell barnehage.
  • Selås, Magnhild (2015). Språkferdigheitar hos barn og unge med leppe-kjeve-ganespalte.
  • Selås, Magnhild (2015). Språket til barn og unge med Noonan syndrom.
  • Helland, Turid; Morken, Frøydis; Jones, Lise Øen; Helland, Wenche A. & Selås, Magnhild (2015). Early detection of children at risk of school failure caused by language impairment.
  • Selås, Magnhild (2013). Språk og Noonan syndrom.
  • Selås, Magnhild (2013). Språkleg kompetanse hos barn med Noonan syndrom.
  • Selås, Magnhild & Kristoffersen, Kristian Emil (2012). Språkutviklinga til eit barn med Noonans syndrom.
  • Selås, Magnhild (2012). Korleis barn lærer å seie grønn, blå, snø og spade. Barnehagefolk. ISSN 1500-6905. s. 36–40.
  • Selås, Magnhild (2011). Den skrivande førskulelæraren.
  • Selås, Magnhild & Gulbrandsen, Morten Stenseng (2011). -Dialektbruk i film og tv øker barns språkforståelse. Q-barnekultur.
  • Selås, Magnhild (2011). Presentasjon av moderne islandsk.
  • Selås, Magnhild (2011). barns tileigning av konsonantgrupper.
  • Selås, Magnhild (2011). Språkutviklinga til eit barn med Noonan Syndrom.
  • Selås, Magnhild (2010). Sosiolingvistiske strukturar i vest-Norden.
  • Selås, Magnhild (2010). Språktesting i barnehagane Presentasjon i Utdanningsforbundet avd Bergen.
  • Selås, Magnhild (2010). Tileigning av konsonantgrupper.
  • Selås, Magnhild (2010). Barns tileigning av konsonantgrupper.
  • Selås, Magnhild (2010). Intervju om barnespråk.
  • Selås, Magnhild (2009). Soziolinguistische Bibliographie europäischer Länder für 2007 Sociolinguistic Bibliography of European Countries for 2007, Blbliographie sociolinguistique des pays européens pour 2007. I Ammon, Ulrich (Red.), Sociolinguistica. Internationales Jahrbuch für Europäische Soziolinguistik 23/2009. Max Niemeyer. ISSN 978-3-484-60586-2. s. 182–289.
  • Selås, Magnhild (2008). Soziolinguistische Bibliographie europäischer Länder für 2006 Sociolinguistic Bibliography of European Countries for 2006, Bibliographie sociolinguistique des pays européens pour 2006, sociolinguistica. Max Niemeyer. ISSN 9783484605282. s. 209–308.
  • Selås, Magnhild (2003). Dialektal variasjon og endring aust på Agder : beskrive og forklart ved to språklege variablar. Universitetet i Bergen. ISSN 8249702034.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 10:45