-
-
-
Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut; Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen Jordet; Hovi-Gulowsen, Kathrine & Abeslen, Kristian
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2023).
Et anerkjennende kroppsøvingsfag.
-
-
Aasland, Erik
(2022).
“Easy street” meets educational practices/values in Physical Education. Experiences from a one-year action research project.
-
Aasland, Erik & Engelsrud, Gunn
(2022).
Kunnskapsformer som kommer til uttrykk i lærerens undervisning i kroppsøving.
-
Aasland, Erik & Ørbæk, Trine
(2022).
Kroppslig læring og samspill ved bruk av
dans som læringsaktivitet.
-
Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik & Løndal, Knut
(2022).
Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving – en målrettet kunnskapsoversikt over empirisk forskning i perioden 1990-2020. .
-
Laxdal, Aron Gauti; Stenqvist, Thomas Birkedal & Aasland, Erik
(2022).
Utfordringer og muligheter knyttet til tilpasset undervisning i friluftsliv: En kvalitativ case-studie.
-
-
-
-
-
-
Aasland, Erik & Bjørke, Lars
(2021).
Kroppsøvingsfaget – nye praksiser og muligheter.
-
Aasland, Erik
(2021).
Kroppsøving som læringsfag i skolen.
-
Strand, Christine Ulsnes & Aasland, Erik
(2021).
Elevvurdering i kroppsøving.
En kvalitativ undersøkelse av ungdomsskolelæreres beskrivelser av vurderingspraksiser i kroppsøving.
-
Aasland, Erik & Bjørke, Lars
(2021).
Hva er god kroppsøving?
[Internett].
Utdanningsforbundet - lærerrommet (podcasts).
-
Aasland, Erik
(2021).
Strid om gymtimene.
[TV].
NRK Dagsnytt 18.
-
Aasland, Erik
(2020).
Nei til eksamen i kroppsøving.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
-
-
Aasland, Erik; Moen, Kjersti Mordal & Mathisen, Gunnar
(2020).
Et fornyet kroppsøvingsfag - noen fagdidaktiske betraktninger.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
32(1),
s. 36–40.
-
Aasland, Erik & Jensen, Rein Magnus
(2020).
Klasseledelse i Kroppsøving.
I Christensen, Hanne & Ulleberg, Inger (Red.),
Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 9788205531871.
-
Aasland, Erik
(2019).
Kroppsøving som læringsfag i skolen.
-
Aasland, Erik
(2019).
Vurdering i kroppsøving.
-
Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Lyngstad, Idar; Moen, Kjersti Mordal & Aasland, Erik
(2019).
Mastergrad i kroppsøving og idrettsfag – fra mulighet til krav .
-
Aasland, Erik
(2019).
Hvordan kan kroppsøvingslæreren bidra til elevenes læring i samsvar med gjeldende planverk?
-
Aasland, Erik; Walseth, Kristin & Engelsrud, Gunn
(2018).
The Discursive Constitution of Student «Ability» in Physical Education .
-
-
Aasland, Erik; Walseth, Kristin & Engelsrud, Gunn
(2018).
Den diskursive konstitueringen av den "dyktige" og "mindre dyktige" elev i norsk kroppsøving.
-
Aasland, Erik
(2018).
Kan kroppsøving forsvinne som skolefag?
-
-
-
Aasland, Erik & Engelsrud, Gunn
(2017).
«DET ER LETT Å SE HVEM AV DERE SOM HAR GOD INNSATS». OM ELEVERS INNSATS OG LÆRERENS BLIKK I KROPPSØVING.
-
Aasland, Erik; Walseth, Kristin & Engelsrud, Gunn
(2016).
The changing values in vigorous activity, and the paradox of utilizing exercise as punishment in physical education.
-
Aasland, Erik
(2015).
Utfordringer i kroppsøvingsfaget. Hva sier forskningen?
-
Aasland, Erik
(2015).
Kroppsøving på timeplanen. Hvordan foregår det?
-
Aasland, Erik
(2014).
En kunnskapsteoretisk drøfting av kunnskapsbegrepet i kroppsøvingsfagets læreplan.
-
Aasland, Erik
(2014).
En kunnskapsteoretisk drøfting av kunnskapsbegrepet i kroppsøvingsfagets læreplan.
-
Aasland, Erik
(2013).
Kroppsøving i teori og praksis. Kunnskap i fagets læreplan.
-
Aasland, Erik
(2012).
Klasseledelse i kroppsøving.
-
Aasland, Erik
(2019).
Konstitueringen av “kroppsøving”. En diskursteoretisk studie av undervisningspraksiser i videregående skole.
OsloMet - storbyuniversitetet.
ISSN 9788283641585.