5. Etter du har kommet hjem

Velkommen tilbake! Vi håper du har hatt et fint utvekslingsopphold.

Faglig godkjenning

• Faglig godkjenning av utvekslingsoppholdet foretas på ditt fakultet/ Avdeling for lærerutdanning. Godkjenningen er basert på forhåndsgodkjenningen og karakterutskriften fra det utenlandske lærestedet.

• Praksis: for studenter som har vært ute i praksis, erstatter en praksisevaluering / bekreftelse på bestått praksis karakterutskriften.

• Karakterutskrift: dersom du får karakterutskriften fra utlandet sendt med post til din hjemstedsadresse, så er ditt ansvar å levere karakterutskriften til ditt fakultet på UiA (bekreftet kopi). Dersom du får den tilsendt på e-post, så må du få en bekreftet kopi av denne eller gi din saksbehandler på UiA en lenke til å åpne den elektronisk. Husk å sjekke med din vertsinstitusjon om du selv må bestille utskrift eller om den blir sendt automatisk. Dersom karakterutskriften blir sendt direkte til Internasjonalt kontor på UiA, sender vi en kopi til ditt fakultet og originalen til deg.

• Studiepoengene fra utvekslingen rapporteres automatisk til Lånekassen. Studiepoengene vil framkomme på vitnemålet ditt fra UiA, men ikke karakterene. Du legger selv karakterutskriften fra det utenlandske lærestedet ved vitnemålet.

Bli fadder

UiA mottar ca. 600 internasjonale studenter hvert år og vi trenger DEG som fadder/buddy for å hjelpe oss med å gi våre internasjonale studenter en god og trygg opplevelse av UiA og Norge. Meld deg som fadder/ buddy nå og vær med på å møte dem ved semesterstart og gi dem en god opplevelse av UiA gjennom semesteret.

Mer informasjon finner du her