University of New South Wales

University of New South Wales er et av Australias ledende universiteter når det gjelder forskning og undervisning. Det er rangert som et av verdens topp 50 universiteter og er medlem av Group of Eight som består av Australias åtte ledende universiteter.

Land
Australia
Avtale
Study Abroad
Studier
Foto: University of New South wales

Bilde av campus

Om studiestedet

By
Sydney
University of New South Wales

Mer om destinasjonen

UNSW Business school har både EQUIS og AACSB akkreditering og har tett kontakt med næringslivet, både i form av forelesere og nettverksbygging.

Universitetet har over 55.000 studenter fra 137 forskjellige land og ligger i bydelen Kensington, like utenfor Sydney sentrum. På campus finner du treningssenter, bank, kafeer og studentboliger.

Antall plasser: Ubegrenset antall betalingsplasser

Opptakskrav

Søkere ha C i snitt eller bedre. (GPA [snittkarakter] på minst 3).

UNSW krever 4 i engelsk fra videregående skole og at vitnemålet ikke er eldre enn ti år.

Disse to kravene er absolutte.

Studiepoeng og emner

24 UNSW credits tilsvarer 30 studiepoeng ved UiA.

UNSW har en online studiekatalog hvor alle emnene er publisert

Semesterinndeling

August - desember

Januar - mai

Skolepenger

Skolepengene på UNSW ligger på ca AUD 13 800 (2024). UNSW ligger på Lånekassens liste over læresteder av høy kvalitet og kvalifiserer for tilleggsstipend.

Se lånekassen for mer informasjon

Bolig

Studentbolig finnes enten på campus eller utenfor campus (ikke garantert plass for internasjonale studenter). Studenter blir enten plassert i "halls of residence" eller et hus med flere andre studenter. Det koster cirka  AUD 300-400 per uke. Man kan også finne bolig på det private markedet.

Her finner du informasjon om bolig samt annen nyttig informasjon

Tilleggsinformasjon

UNSW har tre trimestre. For studenter som skal på utveksling i ett semester, finnes følgende muligheter:

Du trenger visum for å studere i Australia.
Mer informasjon om visum finner du her

NB: Noen studenter må gjennom en ekstra helsesjekk. Dette koster ca. 2-3000 NKR og kan kun foretas av utvalgte leger (såkalte Panel Physicians) i Oslo og Bergen (pr. 2018). Grunnen til at noen må ta denne ekstra sjekken er at man f.eks. har feriert i høyrisikoland (Afrika, enkelte land i Asia  og Sør-Amerika)  de siste 5 årene.

Les mer om hvem som trenger denne ekstra helsesjekken

Slik søker du

Søknadsfrister:

• 10. februar for utveksling i høstsemesteret eller hele studieåret
  • 10. september for utveksling i vårsemesteret

Mer informasjon om utveksling og søknadsprosessen