Music Business and Management er beregnet på deg som ønsker å arbeide med idéutvikling og entreprenørskap innenfor den nasjonale og internasjonale musikkindustrien. Studiet inneholder elementer fra flere fagområder: markedsføring, økonomi, musikk, ledelse og juss. Du får solid innsikt i, norsk og internasjonal musikkbransje, med særlig vekt på problemstillinger knyttet til framveksten av nye markeder, nye inntektsstrømmer, nye teknologier og rettighetsproblematikk. Studentene på denne spesialiseringen kan inngå i fakultets forskningsgrupper.
Studenter med bachelorgrad i administrasjon & ledelse, markedsføring, økonomi, musikk, business, reiseliv eller lignende er oppfordret til å søke. Andre bachelorprogram vurderes også.
Spesialiseringen Music Business and Management er en spesialisering i masterprogrammet i rytmisk musikk.
Masterspesialiseringen i Music Business and Management tilbyr relevant kompetanse for arbeid i musikkorganisasjoner og musikkbedrifter, i medievirksomheter, i plateselskaper og i rettighetsorganisasjoner både nasjonalt og internasjonalt.
Fullført mastergrad kan kvalifisere til å fortsette på ph.d.-nivå, for eksempel ved Fakultet for kunstfag, UiA.
Generelt opptaksgrunnlag for masterprogram framgår av forskrift om krav til mastergrad, fastsatt av Kunnskapsdepartementet. Se utfyllende regler for opptak.
Du kan ta en del av spesialiseringen i Music business and management i utlandet. Det er lagt til rette for utveksling i 3. semester. Mer om utveksling i spesialiseringen i Music business and management
Fullført mastergrad kan kvalifisere til å fortsette på ph.d.-nivå, for eksempel ved Fakultet for kunstfag, UiA.
9305
120
15
Engelsk
Enkelte emner kan bli gitt på norsk
Vil du høre fra noen som faktisk studerer på UiA?