English version of this page

Seminar: Hvorfor er humor relevant for læring om demokrati?

Dette seminaret vil utforske kunst og aktivistiske strategier som bruker humor for å utfordre sosiale regler og autoriteter.

Artistic forms and activist strategies that humorously question social rules and authorities.

Arrangementet er en del av seminarrekken Democracy@UiA og foregår på engelsk.

Prof. Dr. Nanna Lüth fra Berlins kunstuniversitet og Dr. phil. Wiebke Trunk fra Institutt for visuell kultur vil snakke om kunstneriske former og aktivistiske strategier som bruker humor til å utfordre sosiale regler og myndigheter.

Arrangementet er åpent for alle og vil bli holdt både fysisk og digitalt (via Zoom).

For deltakere som kommer fysisk til arrangementet: Det vil bli servert kaffe og bakverk. Vennligst registrer deg senest mandag 10. juni kl. 12.00, slik at vi kan planlegge og ta hensyn til eventuelle diettbehov.

For digitale deltakere: Vennligst registrer deg nedenfor og velg 'digital deltakelse'. Du vil motta Zoom-passordet på e-post dagen før seminaret.

Meld deg på for fysisk eller digital deltagelse

Democracy@UiA er en tverrfaglig arbeidsgruppe ved Universitetet i Agder som arrangerer aktiviteter knyttet til universitetets tverrfaglige prioriteringsområde "Demokrati og aktivt medborgerskap". Gruppen får støtte fra universitetets strategiske midler.

Les mer om arrangementet på engelsk side.

Kontaktperson:

Bilde av Solomon Kebede Gebremeskel