English version of this page

Institutt for religion, filosofi og historie

Tre studenter studerer på bibliotek, data, bøker, headset, kaffe

Om instituttet

Institutt for religion, filosofi og historie tilbyr studieprogram på alle nivå innen fagområdene religion, filosofi og historie. I tillegg gir vi undervisning i grunnskolelærerutdanningene, barnehagelærerutdanningen og praktisk-pedagogisk utdanning. Vi utdanner fagpersoner til ulike sektorer og virksomheter i samfunnet. Alle våre bachelorprogram inneholder et eget praksisemne som gir studentene mulighet til å prøve ut egen kompetanse i yrkeslivet.

Vi forsker på en rekke felt innen fagområder som historie, religionsvitenskap, etikk og filosofi. De siste 15 årene har instituttet gjennomført flere store forskningsprosjekt finansiert av Norges forskningsråd.

Følg oss på Facebook

Siluett av to som holder hender i solnedgang på fjelltopp

Aktuelt fra instituttet

Klar for 40 dager uten kjøtt og sex?

Les forskningsnyheten her