English version of this page

Mette Fløystad Kvammen

Førstelektor
Institutt for sosiologi og sosialt arbeid
Telefon
+47 38141719
Mobiltelefon
+4793087012

Ansvarsområde

Sosionom med hovedfag i sosialt arbeid fra NTNU (2007). Har vært ansatt på sosionomutdanningen ved Universitetet i Agder (tidligere Høgskolen i Agder) siden 1998. Har annen arbeidserfaring primært fra sosialkontor og PP-tjeneste.

Underviser i sosialt arbeid.

 

 

 

 

Publikasjoner

  • Kvammen, Mette Fløystad (2019). Brukerkunnskap som kunnskapskilde i sosialt arbeids utdanning. I Støkken, Anne Marie (Red.), Tjenesteutvikling ved ulike former for samarbeid. Fagbokforlaget. ISSN 9788245033434. s. 113–127.
  • Kvammen, Mette Fløystad (2014). Mellom fag og erfaring - møte mellom erfaringsveiledere og sosionomstudenter i praksis. I Støkken, Anne Marie (Red.), Innovasjon og utvikling i sosialt arbeid. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-1536-2. s. 93–115.

Se alle arbeider i Cristin

  • Kvammen, Mette Fløystad (2016). Brukerdeltakelse som grunnlag for læring? Brukerdeltakelse i undervisningen på sosionomutdanningen ved Universitetet i Agder i Sosionomutdanning på Sørlandet Festskrift ved 25-års jubileet 2016. Portal forlag. ISBN 978-82-8314-103-0. 206 s.
  • Bachke, Carl Christian; Quarles Van Ufford, Johanna Wilhelmina & Kvammen, Mette Fløystad (2012). Årbok for Veiledernettverket i Agder 2012. Universitetet i Agder. ISBN 978-82-7117-720-1. 110 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Kvammen, Mette Fløystad & Gjedrem, Jorunn (2019). User Involvement in research and education in the social work education at the University of Agder.
  • Kvammen, Mette Fløystad & Gjedrem, Jorunn (2019). PUNKS in the system.
  • Kvammen, Mette Fløystad; Fagersand, Terje; Andersen, Bente Storkaas & Christensen, Torkel (2018). Developing a structure of user-involvement in the social work education at the University of Agder, Norway Cooperation between the university and user-organizations .
  • Kvammen, Mette Fløystad & Nielsen, Tabitha Wright (2018). Service users as supervisors in social work education – mending the gap of powerelations.
  • Kvammen, Mette Fløystad (2017). User led supervision – a way to develop professional skills?
  • Kvammen, Mette Fløystad (2017). Experiences described by the students from supervision during work placement from service users.
  • Kvammen, Mette Fløystad (2016). Brukerinvolvering i utdanningen fra student- og brukerperspektivet.
  • Kvammen, Mette Fløystad (2015). Dialog-based meetings between social work students and people with user-experience – a way to develop knowledge and skills in Social Work?
  • Kvammen, Mette Fløystad (2014). Brukere og studenter som aktive bidragsytere inn i utdannelsen.
  • Kvammen, Mette Fløystad (2013). User involvement in social work education.
  • Kvammen, Mette Fløystad (2012). Møte mellom erfaringsveiledere og sosionomstudenter i praksis.
  • Kvammen, Mette Fløystad (2011). ERFARINGSVEILEDERE; BRUKERE SOM VEILEDERE FOR SOSIONOMSTUDENTER I PRAKSIS, Årbok for Veiledernettverket (2011). Nettverket. ISSN 978-82-7117-698-3. s. 70–71.
  • Kvammen, Mette Fløystad (2011). Field Practice education at University of Agder, Norway.
  • Kvammen, Mette Fløystad (2011). Brukerkunnskap inn i utdanningen.
  • Viggen, Kristin; Johansen, Karl Johan; Berg, Anita; Nilsen, Geir Sigmund; Ask, Torunn Alise & Johansen, Oddbjørn [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2015). Utvikling av nye fellesmoduler innen sosialarbeiderutdanningene i Midt-Norge og Universitetet i Agder. Universitetet i Agder. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 10:56 - Sist endret 25. apr. 2024 20:31