English version of this page

Mariette Aanensen

Universitetslektor
Institutt for fremmedspråk og oversetting
Telefon
+47 38142114
Mobiltelefon
+4741664810
Kontor 51108F (Universitetsveien 51, 4630 Kristiansand, Norway)

Publikasjoner

  • Horverak, May Olaug; Aanensen, Mariette; Langeland, Gerd Martina; Olsbu, Inger & Päplow, Thorsten (2020). Systematic motivation work in the language classroom - An action research study from southern Norway. Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM). ISSN 1894-2245. 8(1), s. 55–80. doi: 10.46364/njmlm.v8i1.484.

Se alle arbeider i Cristin

  • Aanensen, Mariette & Holck, Siw-Aina (2020). Action : engelsk for yrkesfag. Aschehoug & Co. ISBN 9788203403613.

Se alle arbeider i Cristin

  • Aanensen, Mariette; Langeland, Gerd Martina & Horverak, May Olaug (2023). An Alternative Approach to Working with Assessment in School – How to Make Students Profit from Teachers’ Feedback.
  • Horverak, May Olaug; Aanensen, Mariette; Galteland, Tone Marie & Henriksen, Arild Høie (2023). Helping Refugees and Immigrants in Norway to Finish Lower Secondary School – Self-Regulation, Motivation and Mastering of English in Adult Learning.
  • Horverak, May Olaug; Langeland, Gerd Martina & Aanensen, Mariette (2022). Argumenterende tekst: En læringsplakat fra Systematisk arbeid med mestring, medvirkning og motivasjon.
  • Horverak, May Olaug; Langeland, Gerd Martina & Aanensen, Mariette (2022). SAMM-metoden forklart for lærere.
  • Aanensen, Mariette & Henriksen, Arild H. (2022). A closer look at the Norwegian curriculum in subject English.
  • Garmannslund, Per Einar; Aanensen, Mariette & Wergeland, Birgitte (2022). Kartlegging og analyse i barnehage og skole.
  • Aanensen, Mariette (2022). Sammen om kompetanse: Medvirkning og refleksjon over egen læring i vurderingsarbeidet .
  • Aanensen, Mariette & Kvinlaug, Anders Magnus (2022). De nasjonale satsingene for kompetanse i barnehage og skole på Agder: Fra elev til student: Lesing i alle fag.
  • Aanensen, Mariette; Kaarstein, Erik; Torkildsen, Gjermund & Weider, Bård Olav (2021). Læringspodden: Vurdering etter nye forskrifter.
  • Aanensen, Mariette; Holck, Siw-Aina & Kvinlaug, Anders Magnus (2021). Læringspodden: Overordnede prinsipper i fagfornyelsen.
  • Aanensen, Mariette (2021). De nasjonale satsingene for kompetanse i barnehage og skole på Agder: Kunnskapsløftet 2020 for videregående skole.
  • Garshol, Lenka & Aanensen, Mariette (2021). Overordnet del av lærerplanen i engelsk. Nordic Journal of Language Teaching and Learning (NJLTL). ISSN 2703-8629. 9(1), s. 28–35.
  • Horverak, May Olaug; Langeland, Gerd Martina & Aanensen, Mariette (2020). Systematic work with motivation and life mastery skills in upper secondary school: An action research study from a Norwegian context.
  • Horverak, May Olaug & Aanensen, Mariette (2019). Decreased motivation and increased mental illness among young people - a need for teaching life mastery skills in school.
  • Horverak, May Olaug & Aanensen, Mariette (2019). A systematic approach to facilitate for motivation and self-regulation in language learning contexts.
  • Horverak, May Olaug; Aanensen, Mariette & Langeland, Gerd Martina (2019). "Norsk er så kjedelig"..."Ja, og hva vil du gjøre med det?" spør vi. Norsklæreren. ISSN 0332-7264.
  • Horverak, May Olaug; Aanensen, Mariette & Päplow, Thorsten Manfred (2018). Systematic work with motivation: developing a meta-cognitive strategy for language learning.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 10:52