Prosjekter
Forskningsgrupper
Ansvarsområde
Universitetslektor i pedagogikk.
Aktuelle tematikker:
- Didaktikk
- Etikk og sosial kompetanse, empati og fortolkning
- Muntlig formidling/presentasjonsteknikk (stemmebruk, kroppsspråk, autentisitet)
- Dannings- og kompetansebegrepet i norsk skole
- Estetiske læringsprosesser og lek
Innenfor:
- Grunnskolelærerutdanning
- Bachelor i pedagogikk
- Etter- og videreutdanning (EVU)
- Dekomp
Forskning
Forskningsområder:
Kvalitativ utforskning av individers møter med:
- Estetiske læringsprosesser
- Pedagogikkfaget
- Muntlig formidling/presentasjonsteknikk (stemmebruk, kroppsspråk, autentisitet)
- Digitale læringsmidler i undervisning for elever med utviklingshemming
Undervisning
- PED128-2 Læring og opplæring
- PED148-2 Individ og samfunn
- PED156-1/PED157-1 Pedagogikk og elevkunnskap: Lærerens tilrettelegging for elevenes læring og utvikling i et mangfoldig klasserom
- PED149-2 Kommunikasjon og gruppeprosesser
- PED150-2 Kunnskap og kompetanse i en globalisert verden
- PED 9000-1 Spesialpedagogikk og universell utforming av læringsmiljøet (EVU)
- PED 9001-1 Spesialpedagogikk og universell utforming av læringsmiljøet (EVU)
- Dekomp: skolenettverk/fagsamling
Kort biografi
Jeg er utdannet faglærer/adjunkt i drama- og teaterkommunikasjon med årsstudium i kunsthistorie og PPU. I tillegg har jeg studert en fysisk teater- og regiutdannelse i London og en master i pedagogikk ved UiA.
Jeg har arbeidserfaring fra Norge, Storbritannia, Frankrike og USA med undervisning i grunnskole/VGS, fasilitering av tverrfaglige/kreativitetsrettede workshops (teater/drama), samskapingskurs, og som frilansskuespiller, regissør og videograf.