English version of this page

Kirsti Vindal Halvorsen

Førsteamanuensis emerita
Fakultet for teknologi og realfag
Telefon
+47 38141352
Mobiltelefon
+4792082415
Kontor J1047 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Utdanning

1977, Hovedfag i botanikk, universitet i Bergen

1977, Pedagogisk seminar, Kristiansand lærerhøyskole

1995, Opprykk til førsteamanuensis

2014, Ph.D. Partnerskap i lærerutdanning, sett fra et økologisk perspektiv, psykologisk fakultet, universitet i Bergen (UiB).

Yrkeserfaring

1977-1978, lektor på Kristiansand handelsgymnas

1978-1990, lektor på Møvig ungdomsskole

1990- 1995, lektor på Høgskole i Agder (HiA)

1995 -2001, førsteamanuensis på naturvitenskaplig institutt, HiA

2001-2003, Lærerutdanningsleder på HiA

2003-2007, Dekan for lærerutdanning på HiA

2007-         førsteamanuensis på naturvitenskapelig institutt, universitet i Agder (UiA)

 

Forskning

Faglige interesser

Faglig interesser

Partnerskap i lærerutdanning mellom universitet og skole/barnehage.

Utdanning for bærekraftig utvikling knyttet til barnehage og skole.

Undervisningsfag

Naturfag i barnehage- og grunnskolelærerutdanning 

Publikasjoner

  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2017). Reorienting Teacher Education by Building Partnership in a Changing World: Multiple Perspectives. I Bałachowicz, Józefa; Nowak-Fabrykowski, Krystyna & Zbrog, Zuzanna (Red.), International trends in preparation of early childhood teachers in a changing world. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. ISSN 978-83-64953-84-2. s. 33–53. doi: 10.5296/jse.v4i1.4655.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2016). Reorienting teacher educationand schools to address sustainability: multiple perspectives. I Tuszynska, Ligia (Red.), Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej,. ISSN 978-83-64953-37-8. s. 85–98.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2015). Education for Sustainable Development. Implementation of Values and Constructivism Ideas into Educational Practice. I Bałachowicz, Józefa; Halvorsen, Kirsti Vindal & Witkowska-Tomaszewska, Anna (Red.), Environmental Education in Teacher Training. Theoretical Perspective. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. ISSN 978-83-64953-28-6. s. 95–140.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2014). Building Teacher Identity in a New Partnership Porject, - Multiple Perspectives. Journal of Studies in Education. ISSN 2162-6952. 4(1), s. 10–24. doi: 10.5296/jse.v4il.4655.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal & Smith, Kari (2012). Utvikling av partnerskap i en førskolelærerutdanning, sett fra et økologisk perspektiv. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. 96(3), s. 237–248.

Se alle arbeider i Cristin

  • Bałachowicz, Józefa; Halvorsen, Kirsti Vindal & Witkowska-Tomaszewska, Anna (2015). Environmental Education in Teacher Training. Theoretical Perspective. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. ISBN 978-83-64953-28-6. 152 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Larsen, Jorunn; Nygaard, Malene; Halvorsen, Kirsti Vindal; Borg-Stoveland, Stian; Sørdalen, Tonje Knutsen & Fiskvatn, Kari [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2023). Når natur forsvinner: Bærekraftig utvikling eller bare kraftig utvikling i Kristiansand kommune? Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Lien, Anne; Nygård, Malene Østreng; Laugen, Ane Timenes; Lie, Asbjørn; Slettan, Audun & Johansen, Beate Strøm [Vis alle 33 forfattere av denne artikkelen] (2023). Utbygging vil ødelegge for biologisk mangfold på campus Gimlemoen. NB! 34 forfattere totalt. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790. s. 19–19.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2017). Sharing the joy of nature with children as a strategy in order to support education for sustainable development.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2016). Reorientacja kształcenia nauczycieli i pracy szkół na zrównoważony rozwój, perspektywa wielowymiarowa / Reorienting Teacher Education and Schools to Address Sustainability, Multiple Perspectives.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2013). Partnerskap som grep for å stryke kvaliteten på lærerutdanningen. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. s. 39–42.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2011). Identity building of student teacher in partnership, viewed from an ecological perspective.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2002). Rapport fra Bukkebladprosjektet; et pedagogisk utviklingsarbeid med fokus på naturfag, data og forming.
  • Halvorsen, Kirsti Vindal (2014). Partnerskap i lærerutdanning, sett fra et økologisk perspektiv. Universitetet i Bergen. ISSN 978-82-308-2784-0.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:25