English version of this page

Gunhild Kvåle

Professor
Institutt for nordisk og mediefag
Telefon
+47 38141053
Mobiltelefon
+4791384403
Kontor E2073 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

I 2024-27 er 50% av stillinga mi knytt til funksjon som visedekan for forsking ved Fakultetet for humaniora og pedagogikk. 

Eg er professor i nordisk språkvitskap og har har vore tilsett ved UiA i om lag 20 år. Eg har undervist og rettleia på mange emne i studietilbodet til Institutt for nordisk og mediefag, særleg masterprogrammet i samfunnskommunikasjon og i ulike norskfaglege emne i lærerutdanningane. Eg forskar på multimodal, visuell og digital kommunikasjon, dels i tilknyting til utdanningsfeltet og dels meir allmennt.

Forskning

Faglege interesser

Forskinga mi dreier seg særleg om multimodal, visuell og digital kommunikasjon, dels i tilknyting til utdanningsfeltet og dels meir allmennt.

Nøkkelord: Digital teknologi, visuell kommunikasjon, medieteknologiar, kritisk literacy, literacy, multimodalitet, diskursanalyse, norskfaget i skulen, språk og kommunikasjon i barnehagen.

Pågåande forsking: Eg er for tida involvert i det EU-finanserte prosjektet ReMeD (lenke under). Eg deltar også i ein studie av generativ KI frå eit kritisk diskursanalytisk perspektiv, samt i eit prosjekt der vi kritisk undersøker digitale læringsplattformer som semiotisk teknologi.   

Prosjekt 

Deltakar i forskingsprosjektet ReMeD - Resilient Media for Democracy in the Digital Age (2023-2026), finansiert av Horizon Europe.

Deltakar i forskingsprosjektet "CritLit - Critical Literacy in a digital and global textual world", (2020-2023), finansiert av NFR.

Medleiar av forskingsprosjekt om "Social Media as Semiotic Technology" i samarbeid med Senter for multimodal kommunikasjon ved Syd-Dansk Universitet (2015–2018).

Leiar for prosjektet "Evalueringstekst" (2017-2018) frå forskingsgruppa Utdanningstekst. 

Deltakar i forskingsprosjektet "DigiGLU – Digital tekstkompetanse og bruk av læringsressurser i ny grunnskolelærerutdanning", støtta av Uglandsfondet 2013–2015.

Deltakar i forskingssatsninga "MULTIKUL– Multimodalitet og kulturendring", UiA, 2011–2015.

Deltakar i forskingsprosjektet Multimodalitet, sjanger og design, støtta av NFR, 2007–2011. 

 

Funksjonar og verv

Visedekan/prodekan for forsking ved Fakultet for humaniora og pedagogikk (2019–2023;2024–).

Medlem i Det nasjonale publiseringsutvalet for humaniora NPU-HUM (2019-2023; 2024-). 

Medlem i Fakultetsstyret for samfunnsvitenskap, UiA (2024–2027). Varamedlem i Fakultetsstyret for Fakultet for helse- og idrettsvitenskap, UiA (2019–2023).

Medlem i UiAs ansettelsesutvalg (2023–)

Leiar for UiAs referansegruppe for Metochi studiesenter (2024–), medlem frå 2018. 

Leiar for den nordiske foreninga for SFL og sosialsemiotikk (2019– ). Nestleiar 2013–2019.

Medredaktør for tidsskriftet Visual Communication, SAGE (2017–2020). Medlem av redaksjonsrådet for tidsskriftet Computers and Composition, Elsevier (2023– )

Medlem av forskingsgruppa Medie- og kommunikasjonsforskingsgruppa ved Fakultetet for humaniora og pedagogikk, UiA. Leiar for forskingsgruppa Utdanningstekst i perioden 2015–2019.

Tillitsvald for Utdanningsforbundet ved Fakultet for humaniora og pedagogikk (ca. 2015-2019), i nokre år også hovudtillitsvald ved UiA.

Undervisning

  • Masterprogrammet i samfunnskommunikasjon (tekst- og diskursanalyse, retorikk, MA-rettleiing)
  • Norskfaget i grunnskulelærarutdanninga (multimodal literacy, kritisk literacy, MA-rettleiing)
  • Ph.d.-spesialiseringa i språkvitskap

Publikasjoner

  • Kvåle, Gunhild (2023). Critical literacy and digital stock images; The interests of the uninteresting images. Nordic Journal of Digital Literacy. ISSN 1891-943X. 18(3), s. 173–185. doi: 10.18261/njdl.18.3.4. Fulltekst i vitenarkiv
  • Veum, Aslaug; Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne & Skovholt, Karianne (2022). Kritisk tekstkompetanse i norskfaget: Korleis elevar på 8. trinn les og vurderer multimodale kommersielle tekstar. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 16(2), s. 1–21. doi: 10.5617/adno.8992. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kvåle, Gunhild (2021). "Stars, Scores and Cheers. A Social Semiotic Critique of "Fun" Learning in Commercial Educational Software for Children". I Sindoni, Maria Grazia & Moschini, Ilaria (Red.), Multimodal Literacies Across Digital Learning Contexts. Routledge. ISSN 9780367681043.
  • Kvåle, Gunhild (2020). "Er det riktige det viktige? Literacy-syn og kvalitetstrekk i kommersielle abc-apper for norskspråklige førskolebarn.". Nordic Journal of Literacy Research. ISSN 2464-1596. 6(1), s. 6–25. doi: 10.23865/njlr.v6.1746. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kvåle, Gunhild & Poulsen, Søren Vigild (2019). "The templatized aesthetics of Wix. A social semiotic technology approach to web design". I Tønnessen, Elise Seip & Forsgren, Frida (Red.), Multimodality and Aesthetics. Routledge. ISSN 9781138103511. s. 211–225.
  • Kvåle, Gunhild (2018). "Bloggmaler som semiotisk teknologi og multimodalt halvfabrikat: En sosialsemiotisk analyse av stilrepertoaret til blogg.no". I Rogne, Magne & Waage, Lars Rune (Red.), Multimodalitet i skole- og fritidstekstar. Fagbokforlaget. ISSN 9788245022889. s. 159–180.
  • Poulsen, Søren Vigild & Kvåle, Gunhild (2018). "Studying social media as semiotic technology: a social semiotic multimodal framework". Social Semiotics. ISSN 1035-0330. 28(5), s. 700–717. doi: 10.1080/10350330.2018.1505689.
  • Kvåle, Gunhild (2017). "Expressing identity in Microsoft Word. A critical discussion of the stylistic normativity of templates and software". I Mosbæk Johannessen, Christian & van Leeuwen, Theo (Red.), The Materiality of Writing; A Trace-Making Perspective. Routledge. ISSN 978-1-138-67972-6. s. 157–174.
  • Kvåle, Gunhild (2016). Å kommunisere fagkunnskap digitalt. To case-analyser av forholdet mellom multimodal representasjon og programvare, Hva gjør lærerstudenter når de studerer? Lesing, skriving og multimodale tekster i norsk grunnskolelærerutdanning. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02631-2. s. 204–237. doi: 10.18261/9788215026312-2016-10. Fulltekst i vitenarkiv
  • Tønnessen, Elise Seip & Kvåle, Gunhild (2016). Semiotisk arbeid i læringsprosesser, Hva gjør lærerstudenter når de studerer? Lesing, skriving og multimodale tekster i norsk grunnskolelærerutdanning. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02631-2. s. 177–203. doi: 10.18261/9788215026312-2016-09. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kvåle, Gunhild & Tønnessen, Elise Seip (2016). Metode og data, Hva gjør lærerstudenter når de studerer? Lesing, skriving og multimodale tekster i norsk grunnskolelærerutdanning. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02631-2. s. 32–52. doi: 10.18261/9788215026312-2016-03. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kvåle, Gunhild (2016). Software as ideology: A multimodal critical discourse analysis of Microsoft Word and SmartArt. Journal of Language and Politics. ISSN 1569-2159. 15(3), s. 259–273. doi: 10.1075/jlp.15.3.02kva. Fulltekst i vitenarkiv
  • Tønnessen, Elise Seip & Kvåle, Gunhild (2015). Sammensatte tekster i faglig skriving. I Maagerø, Eva (Red.), Første steg som forsker - en gjennomgang av bacheloroppgaver i grunnskolelærerutdanningene. Følgegruppen for lærerutdanningsreformen. ISSN 978-82-690080-0-5. s. 59–74.
  • Kvåle, Gunhild (2015). "Multimodale modellar i Microsoft Word: Programvare som semiotisk ressurs". I Kvåle, Gunhild; Maagerø, Eva & Veum, Aslaug (Red.), Kontekst, språk og multimodalitet: Nyere sosialsemiotiske perspektiver. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-321-0433-8. s. 153–169.
  • Kvåle, Gunhild (2014). "Digitale tekstar". I Slettan, Svein (Red.), Ungdomslitteratur : ei innføring. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-36051-1. s. 175–190.
  • Kvåle, Gunhild (2010). Invitasjon til destinasjon. I Engebretsen, Martin (Red.), Skrift/Bilde/Lyd: Analyse av sammensatte tekster. Cappelen Damm Høyskoleforlaget. ISSN 978-82-7634-858-3. s. 39–55.

Se alle arbeider i Cristin

Se alle arbeider i Cristin

  • Kvåle, Gunhild (2024). "Språkvitenskap i endring. Språk - multimodalitet - medieteknologi".
  • Veum, Aslaug; Eilertsen, Anders; Kruse, Kirsten Linnea; Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne & Ertzeid, Ingrid Elisabeth [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2024). CritLit-prosjektet: Kritisk tilnærming til tekst i ungdomsskolen.
  • Kvåle, Gunhild (2024). "Nye tider, nye bilder? Visuell kommunikasjon i en digital verden i endring".
  • Kvåle, Gunhild (2023). "Tekst og teknologi. Om kunstig intelligens, medborgarskap, språk og skriving".
  • Kvåle, Gunhild & Moschini, Ilaria (2023). "Collaborative Tools for Entrepreneurial Learners: Google Workspace for Education Services from a Multimodal Perspective" .
  • Kvåle, Gunhild (2023). "Kritisk lesing i skolen", Skolebiblioteket som læringsarena. Leseglede, utforsking, opplevelse. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202733094. s. 156–171.
  • Veum, Aslaug & Kvåle, Gunhild (2023). Kritisk tekstarbeid på ungdomstrinnet. CritLit-prosjektets utvikling av arbeidsmåter og verktøy for lærere i morsmålsfaget. . Viden om Literacy. ISSN 2246-6517. s. 80–89.
  • Veum, Aslaug; Eilertsen, Anders; Kruse, Kirsten Linnea; Burgess, Marthe Øidvin; Kvåle, Gunhild & Løvland, Anne [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2023). Resultat og erfaringar frå CritLit-prosjektet .
  • Kvåle, Gunhild & Flak, Leif Skiftenes (2023). "ChatGPT: I samtalerobotenes verden trengs humanistisk og samfunns­vitenskapelig innsikt". www.forskning.no.
  • Kvåle, Gunhild & Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). "Kildetillit som strategi i møte med faktadikteren ChatGPT". Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kvåle, Gunhild; Vinje, Hilde & Flodin, Camilla Susanne (2023). Colletts kafe podkast: Filosofi og forsking.
  • Kvåle, Gunhild; Cameron, David Lansing & Matre, Marianne Engen (2023). Colletts kafe podkast: Spesialpedagogikk, digitale teknologiar og skulen.
  • Kvåle, Gunhild (2023). "Kritisk lesing av digitale tekster i skolen".
  • Veum, Aslaug & Kvåle, Gunhild (2022). CritLit Midpoint workshop.
  • Kvåle, Gunhild (2022). "Å illustrere med andres bilder. Digitale bildesamlinger i et sosialsemiotisk og kritisk literacy-perspektiv.".
  • Kvåle, Gunhild (2022). "Digitale bildebanker og kritisk literacy".
  • Kvåle, Gunhild (2022). "Kritisk lesing i skolen".
  • Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne & Ertzeid, Ingrid Elisabeth (2022). "CritLit: Et samarbeidsprosjekt om kritisk literacy i norskfaget".
  • Kvåle, Gunhild; Midtsundstad, Jorunn H. & Dalehefte, Inger Marie (2022). Colletts kafe podkast: Å forske på skuleutvikling - School-In.
  • Kvåle, Gunhild & Veum, Aslaug (2022). CritLit - verkstad 4.
  • Kvåle, Gunhild; Halverson, Sandra Louise & Wichne, Erlend (2022). Colletts kafe podkast: Oversetting som forskingsfelt.
  • Kvåle, Gunhild; Langås, Unni & Lindøe, Siri Hempel (2022). Colletts kafe podkast: Estetiske artikulasjonar av andre verdskrig i Noreg.
  • Kvåle, Gunhild; Dørum, Knut & Tønnesson, Øyvind (2021). Colletts kafe podkast: Arven etter 1968. .
  • Kvåle, Gunhild; Justnes, Årstein & Gimse, Ingrid Breilid (2021). Å forske på Dødehavsrullene. [Internett]. Colletts Kafé (podcast).
  • Kvåle, Gunhild (2021). "Multimodalitet og utdanning. Kritisk literacy i en global og digital tekstkultur".
  • Kvåle, Gunhild (2021). "Multimodal meningsskaping på digitale premisser. Sosialsemiotiske perspektiver på teknologi".
  • Kvåle, Gunhild (2021). "Kritisk literacy fra et medieperspektiv".
  • Kvåle, Gunhild (2021). "Digitalizing literacy as commercial educational software".
  • Kvåle, Gunhild (2020). "Artikkelskrivingas ABC".
  • Kvåle, Gunhild (2020). "Hvordan kommuniserer vi politisk? Tips fra forskninga og feltet". Podcast-deltakelse . [Internett]. Podcast fra Kristiansand Arbeiderparti.
  • Kvåle, Gunhild (2020). "Digitale ungdomstekstar". I Slettan, Svein (Red.), Ungdomslitteratur - ei innføring. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202615840. s. 212–228.
  • Kvåle, Gunhild (2020). "Kommersielle abc-appar".
  • Kvåle, Gunhild (2019). "Tekst i kontekst". Norsklæreren. ISSN 0332-7264. s. 10–14.
  • Kvåle, Gunhild (2019). "Språk-kartlegging. En kritisk analyse av TRAS-skjemaet som multimodal tekst".
  • Kvåle, Gunhild (2019). "Kommersielle ABC-apper for barnehagebarn".
  • Kvåle, Gunhild (2019). "Evaluering og kartlegging som tekstlig og sosial praksis. Kritiske og multimodale perspektiver.".
  • Kvåle, Gunhild (2019). "Tekst i kontekst, kontekst i tekst. Tilnærmingar til tekstar og kontekstar i norskfaget".
  • Poulsen, Søren Vigild; Kvåle, Gunhild & van Leeuwen, Theo (2018). Special issue: Social media as semiotic technology. Social Semiotics. ISSN 1035-0330. 28(5), s. 593–600. doi: 10.1080/10350330.2018.1509815.
  • Kvåle, Gunhild (2018). "ABC-apper for førskolebarn som semiotisk teknologi og literacy-ressurs".
  • Kvåle, Gunhild; Poulsen, Søren Vigild & van Leeuwen, Theo (2018). "Special issue: Social media as semiotic technology". Social Semiotics. ISSN 1035-0330. 28(5), s. 593–600. doi: 10.1080/10350330.2018.1509815.
  • Grindem, Karianne & Kvåle, Gunhild (2018). "NHH-debatt om «menneskelig kloakk» på Jodel: - En del av ytringene er uakseptable". [Internett]. dagbladet.no.
  • Vollan, Magnhild & Kvåle, Gunhild (2018). Utdanningskvalitet som sakprosa. Ukeprøver og andre evalueringstekster.
  • Kvåle, Gunhild (2017). "Multimodale framstillinger av grammatikk i Microsoft Word og SmartArt".
  • Kvåle, Gunhild (2017). "Stil som multimodalt halvfabrikata. En analyse av bloggplattformen blogg.no".
  • Kvåle, Gunhild (2017). «Multimodale prefabrikata. Stil og identitet i blogg».
  • Kvåle, Gunhild (2017). "How Does Blog.no Want You to Look? A Social Semiotic Technology Analysis of the Multimodal Styles of a Blog Platform".
  • Kvåle, Gunhild (2016). "Ungdomslitteratur - digitale tekster".
  • Kvåle, Gunhild (2016). "Discourse Anonymous: The social media platform Jodel as semiotic technology and social practice" .
  • Kvåle, Gunhild (2016). "Lærerstudentenes tekstpraksis: det digitale og det multimodale" .
  • Kvåle, Gunhild & Poulsen, Søren Vigild (2016). "Social Media as Semiotic Technology: A Multimodal Social Semiotic Perspective".
  • Kvåle, Gunhild (2016). "Social Media as Semiotic Technology. Social Semiotic Approaches".
  • Grut, Ståle & Kvåle, Gunhild (2016). "NRKbeta podcast #19: Jodel – den skjulte trussel". [Internett]. NRKbeta podcast.
  • Kvåle, Gunhild (2016). «Hva gjør GLU-studenter når de studerer? Om et forskningsprosjekt på lesing, skriving og multimodale tekster i grunnskolelærerutdanninga».
  • Grut, Ståle & Kvåle, Gunhild (2016). Jodel: Den skjulte trussel. [Internett]. NRKbeta.
  • Kvåle, Gunhild (2016). "Approaches to social media as semotic technology".
  • Kvåle, Gunhild (2016). "The power of Word".
  • Kvåle, Gunhild (2016). "Forskning på lesing, skriving og multimodalitet i skolen".
  • Kvåle, Gunhild (2016). "Multimodalitet og semiotisk teknologi".
  • Kvåle, Gunhild (2016). "Digitale verktøy i skolen: Digitale tekster i litteraturundervisningen" .
  • Kvåle, Gunhild (2016). "Hva gjør lærerstudenter når de studerer? Lesing, skriving og multimodale tekster i norsk grunnskolelærerutdanning".
  • Kvåle, Gunhild (2015). "Ungdomslitteratur – digitale tekster".
  • Kvåle, Gunhild (2015). "Multimodal Interactions between Written Language and Images".
  • Kvåle, Gunhild (2015). "Digitally Templatized Multimodality".
  • Kvåle, Gunhild & Tønnessen, Elise Seip (2015). "Analyzing Modes and Media in the Literacy Practices of Teacher Education".
  • Tønnessen, Elise Seip & Kvåle, Gunhild (2014). Digitale fortellinger gjennom et lærerutdanningsløp.
  • Kvåle, Gunhild (2014). Nokre resultat frå forskingsprosjektet DigiGlu: Digitale forteljingar.
  • Kvåle, Gunhild (2014). Making Traces in Digital Media.
  • Kvåle, Gunhild (2014). Tekstpraksisar i norsk grunnskolelærarutdanning.
  • Kvåle, Gunhild (2014). Constructing Knowledge as Digital Stories.
  • Kvåle, Gunhild (2013). Multimodale metaforer i lingvistiske modeller.
  • Kvåle, Gunhild (2013). Multimodality and Software: Teacher Education Students Designing Grammatical Trees.
  • Kvåle, Gunhild & Rambø, Gro-Renee (2013). Blogging in preschool teacher education: Reflexions and professional identity.
  • Kvåle, Gunhild & Rambø, Gro-Renee (2013). Blogging i førskolelærerutdanningen: Multimodalt design av yrkesidentitet.
  • Kvåle, Gunhild (2013). Kontekst og multimodalitet - sosialsemiotiske tilnærminger.
  • Kvåle, Gunhild & Rambø, Gro-Renee (2013). Didactic blogging: Education students blogging for learning.
  • Kvåle, Gunhild (2012). Approaching a multimodal soundslide.
  • Kvåle, Gunhild (2011). Multimodalitet på siden: Bildeskriftkompleksers uttrykksform og lesestier.
  • Kvåle, Gunhild (2012). Multimodalt samspill i bildeskriftkomplekser. En sosialsemiotisk undersøkelse av relasjoner mellom skrift og bilde. Universitetet i Agder. ISSN 978-82-7117-719-5.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:03 - Sist endret 26. juni 2024 14:18