English version of this page

Grethe Ingebrigtsvold Sæbø

Førstelektor
Institutt for pedagogikk
Telefon
+47 38141225
Mobiltelefon
+4745076809
Kontor E2310 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Utdanningsbakgrunn: 

Cand.polit. Hovedfag i Pedagogikk rådgivning fra NTNU. Tema: Medarbeidersamtalen

Pedagogikk, psykologi, personalpsykologi, arbeidspsykologi, testpsykologi, samfunnsfag

Lisens i ulike kartleggings- og utredningsverktøy til bruk i rekruttering, veiledning- og rådgivning, og personal- og ledelsesutvikling

Universitetspedagogikk

Arbeidserfaring fra bl.a.:

Veiledning- og rådgivning

Undervisning

Forskning

Skoleutvikling

Personal- og ledelsesutvikling

Forskning

Veiledning og rådgivning

Skoleutvikling

Undervisning i høyere utdanning

Faglige interesser

Faglige interesser: 

Pedagogikk

Psykologi

Skoleutvikling

Veiledning og rådgivning

Personal- og ledelsesutvikling

 

 

 

Undervisning

PED 148 Individ og samfunn

PED149 Kommunikasjon og gruppeprosesser

PED315 Individuell veiledning - teori og praksis

PED316 Gruppeveiledning - teori og praksis

PED334 Bacheloroppgave i Pedagogikk

PED523 Rådgivning

PED 976 Veilederutdanning for barnehagelærere

Kort biografi

Rådgiver ved Molde kommune

Rådgiver i NAV Arbeidsrådgivning Møre og Romsdal

Lærer og forsker ved Insititutt for pedagogikk ved Universitetet i Agder

Publikasjoner

  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2022). How can critical reflection be promoted in professional learning communities? Findings from an innovation research project in four schools. Improving Schools. ISSN 1365-4802. doi: 10.1177/13654802221082477.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2022). Dialogue Café - Bringing up Ideas in Collegial Teams. I Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (Red.), A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4502-4. s. 69–79. doi: 10.31244/9783830995029. Fulltekst i vitenarkiv
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Horrigmo, Kirsten Johansen & Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2022). The Project School-In - an Overview. I Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (Red.), A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4502-4. s. 13–32. doi: 10.31244/9783830995029. Fulltekst i vitenarkiv
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Teachers’ responsibility and expectations: Dependent on the school organisation? Improving Schools. ISSN 1365-4802. 21(3), s. 285–295. doi: 10.1177/1365480218783796.

Se alle arbeider i Cristin

  • Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Horrigmo, Kirsten Johansen; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe & Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2020). Nettsiden: School-In. Arbeidsmetode for utvikling av inkluderende fellesskap. https://www.uia.no/om-uia/prosjekter/school-in.-arbeidsmetode-for-utvikling-av-inkluderende-fellesskap.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Professional Learning Communities in four schools - How do their reflection develop during innovation?
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2019). Dialogcafè og Refleksjonssirkel. Nettverkssamling i School-In; 2019-10-11.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2019). Hvordan legge til rette for gode refleksjonsprosesser?
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2019). Hvordan videreutvikle refleksjonen i profesjonelle læringsfellesskap? .
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Professional learning communities - How do they reflect on inclusion as a balance between soicial and academic needs?
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2018). School In - Innovation working methods: Dialogue cafè and Reflection cycle.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Professional learning communities in four schools - how do they percieve inclusion as a balance between social and academic needs?
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Ansvarsorganisering og virkninger på inkludering.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Horrigmo, Kirsten Johansen (2016). Teachers’ awareness of the importance of their interpersonal competence for students’ eagerness and confidence.
  • Hillen, Andrea Stefanie; Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold; Skagen, Kaare; Øvensen-Vesøen, Ruth & Frydenlund, Erling (2017). PROGRAMEVALUERING​ ​2017 Bachelorprogram​ ​i​ ​pedagogikk. Universitetet i Agder.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:19