English version of this page

Anders Skarpeteig Fidje

Universitetslektor
Institutt for matematiske fag
Telefon
+47 38141017
Mobiltelefon
+4748226407
Kontor J3012 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Almennlærerutdanning

Masterprogram matematikkdidaktikk

Doktorgradsprogram

Forskning

Faglige interesser

Bruk av video i matematikkundervisning

Publikasjoner

  • Fidje, Anders Støle & Erfjord, Ingvald (2019). Investigating similar triangles using student-produced videos. I Jankvist, Uffe Thomas; Van den Heuvel-Panhuizen, Marja & Veldhuis, Michiel (Red.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. European Society for Research in Mathematics Education. ISSN 978-90-73346-75-8. s. 2701–2708.
  • Drijvers, Paul; Gitirana, Veronica; Monaghan, John David; Okumus, Samet; Besnier, Sylvaine & Pfeiffer, Cerenus [Vis alle 34 forfattere av denne artikkelen] (2019). Transitions towards digital resources: change, invariance, and orchestration . I Trouche, Luc; Gueudet, Ghislaine & Pepin, Birgit (Red.), The 'Resource' Approach to Mathematics Education. Springer. ISSN 978-3-030-20392-4. doi: 10.1007/978-3-030-20393-1_12.
  • Fidje, Anders Støle (2018). Use of student-produced videos in the teaching of combinatorics. I Bergqvist, Ewa; Österholm, Magnus; Granberg, Carina & Sumpter, Lovisa (Red.), Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2). International Group for the psychology of Mathematics Education, Umeå, Sweden. ISSN 978-91-7601-903-0. s. 427–434.

Se alle arbeider i Cristin

  • Larson, Niclas; Fidje, Anders Støle; Hundeland, Per Sigurd; Hansen, Michael Rygaard; Ovedal-Hakestad, Siri & Erfjord, Ingvald [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2022). Spøkelser etter avdøde størrelser hjemsøker KLæM 22. [Internett]. Apple Podcasts.
  • Larson, Niclas & Fidje, Anders Støle (2022). PhD-student under cover. [Internett]. Apple Podcasts.
  • Haanæs, Øystein Rygg & Fidje, Anders Støle (2019). Matematikk: Besvarelser på video viser hvor mye elevene faktisk har forstått. [Internett]. forskning.no.
  • Fidje, Anders Støle (2018). Use of student-produced videos in the teaching of combinatorics.
  • Fidje, Anders Støle (2018). Orchestrating the use of student-produced videos in mathematics teaching.
  • Fidje, Anders Støle (2017). Videoens potensiale i matematikkundervisning.
  • Fidje, Anders Støle (2016). MOOC for Mathematics Teacher Education.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:13