English version of this page

Hege Merete Bjørnestøl Beckmann

Førsteamanuensis
Institutt for klassisk musikk og musikkpedagogikk
Telefon
+47 38141605
Mobiltelefon
+4798619113
Kontor G3033 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Forskningsgrupper

Publikasjoner

  • Beckmann, Hege Bjørnestøl & Christensen, Jorun (2022). "Det er jo viktig, men ikke lett å få til" - En undersøkelse av sangens plass i grunnskolen. . I Skregelid, Lisbet & Knudsen, Kristian Nødtvedt (Red.), Kunstens betydning? Utvidede perspektiver på kunst og barn & unge. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202763299. s. 137–163. Fulltekst i vitenarkiv
  • Beckmann, Hege Bjørnestøl (2019). «Hvis det går en dag uten musikk, føler jeg at jeg ikke har levd den dagen» – om ungdommers musikkbruk som en eksistensiell ressurs. Tidsskriftet Norges Barnevern. ISSN 0800-1014. 96(01-02), s. 6–21. doi: 10.18261/ISSN.1891-1838-2019-01-02-02.
  • Balsnes, Anne Haugland & Beckmann, Hege (2017). "Musikken kan jeg ikke leve uten!" : Musikk som kilde til menneskets meningsskaping. I Balsnes, Anne Haugland (Red.), Hva er nå et menneske? : tverrfaglige bidrag. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202566258. s. 208–228.
  • Beckmann, Hege (2013). Music, adolescents and health : narratives about how young people use music as a health resource in daily life. I Bonde, Lars Ole; Ruud, Even; Skånland, Marie Strand & Trondalen, Gro (Red.), Musical Life Stories. Narratives on Health Muscking. Norges musikkhøgskole. ISSN 978-82-7853-081-8. s. 95–116.
  • Beckmann, Hege (2013). "Musikken ... det er ryggen min, liksom." En kvalitativ analyse av musikk som en helsefremmende ressurs. I Schuff, Hildegunn Marie T; Salvesen, Reidar & Hagelia, Hallvard (Red.), Forankring og fornyelse : festskrift for Ansgarskolen 1913–2013. Portal forlag. ISSN 978-82-92712-87-0. s. 336–352. doi: 10.18261/issn.1891-1838-2019-01-02-02.
  • Breistein, Ingunn Folkestad & Beckmann, Hege Bjørnestøl (2008). Fellessang som religionsutøvelse? I Repstad, Pål; Løvland, Anne & Tønnessen, Elise Seip (Red.), Gud på Sørlandet. Portal forlag. ISSN 9788292712092. s. 115–116.

Se alle arbeider i Cristin

  • Beckmann, Hege Bjørnestøl & Anundsen, Tormod Wallem (2023). How can higher music education institutions offer responsible music education? .
  • Beckmann, Hege Bjørnestøl (2023). Music activity as a resource for life skills in primary and lower secondary school .
  • Beckmann, Hege Bjørnestøl & Christensen, Jorun (2023). Sangens plass i grunnskolen .
  • Beckmann, Hege Bjørnestøl (2022). «Musikken kan jeg ikke leve uten» – om musikk som kilde til meningsskaping og ressurs til bedre helse.
  • Beckmann, Hege Bjørnestøl (2022). Creative children - Social participation through music and visual art .
  • Skånland, Marie Strand & Beckmann, Hege Bjørnestøl (2022). Nye utdanninger, nye muligheter?
  • Skånland, Marie & Beckmann, Hege Bjørnestøl (2022). Ungdom, musikk og oppvekst.
  • Skårderud, Finn; Trondalen, Gro; Skånland, Marie Strand & Beckmann, Hege Bjørnestøl (2021). Musikk, kropp og følelser.
  • Trondalen, Gro; Skånland, Marie Strand & Beckmann, Hege Bjørnestøl (2021). Kommunikativ musikalitet.
  • Seip, Hildegunn Marie Tønnessen & Beckmann, Hege Bjørnestøl (2021). Cultural participation as mental health promotion.
  • Takle, Tone & Beckmann, Hege (2019). Creative Children -The impact of an Art-Project on Children in Kindergartens.
  • Beckmann, Hege (2014). Den livsviktige musikken : En kvalitativ undersøkelse om musikk, ungdom og helse. Norges musikkhøgskole. ISSN 978-82-7853-096-2. 2014(9).
  • Beckmann, Hege Bjørnestøl (2001). Ungdom og musikk : en kartlegging av musikksmak, påvirkning, bruk og funksjon i en skoleklasse våren 2000. Universitetet i Oslo.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:09