Norwegian version of this page

Martin Smith-Gahrsen

Lecturer
Department of Religion, Philosophy and History
Phone
+47 38141210
Mobile phone
+4792457697
Office E2033 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Publications

  • Smith-Gahrsen, Martin & Beckmann, Morten Klepp (2024). Opplevelse og læring med virtuelle ekskursjoner i KRLE. In Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (Ed.), Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. Universitetsforlaget. ISSN 9788215064727.
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (2024). Digitale transformasjoner av utdanning og lærerrollen. In Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (Ed.), Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. Universitetsforlaget. ISSN 9788215064727. p. 246–252.
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (2024). Lærerrollen i endring. In Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (Ed.), Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. Universitetsforlaget. ISSN 9788215064727. p. 13–46.
  • Aukland, Knut; Andersland, Inge; Smith-Gahrsen, Martin; Lindhardt, Eva Mila; Kvia, Anne Siri & Hansen, Simon Simchai (2023). VR in RE and moral education: report from a conference symposium at the NCRE 2022. Journal of Beliefs and Values. ISSN 1361-7672. doi: 10.1080/13617672.2023.2207149. Full text in Research Archive

View all works in Cristin

  • Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (2024). Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. Universitetsforlaget. ISBN 9788215064727. 264 p.
  • Smith-Gahrsen, Martin; Ruhaven, Ingvild & Repstad, Kari G. Håkonsen (2021). Studentaktiv undervisning. Fagbokforlaget. ISBN 9788283722710. 94 p.

View all works in Cristin

  • Smith-Gahrsen, Martin (2023). Undervisning, opplevelse og læring med VR i KRLE - funn fra tre forskningsprosjekter.
  • Smith-Gahrsen, Martin; Meier, Ralph & Skjoldli, Jane (2023). Affordances and challenges of using VR in religious education. .
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Føreland, Line Reichelt & Smith-Gahrsen, Martin (2023). Hva slags lærerkompetanser kreves i den digitaliserte skolen?
  • Trysnes, Irene; Smith-Gahrsen, Martin & Føreland, Line Reichelt (2023). Studentaktiv læring i lærerutdanningene - Samisk minecraft, VR og bærekraftig utvikling. .
  • Smith-Gahrsen, Martin (2023). Virtuell virkelighet i KRLE - en hype eller hit? Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge. ISSN 0802-8214. 1, p. 25–34.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2023). Bruk av VR i KRLE-undervisning - blogginnlegg. [Internet]. https://stalu.uia.no/bruk-av-vr-i-krle-undervisning/.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Lyst til å utforske etikk og religion med VR? [Internet]. https://stalu.uia.no/nysgjerrig-pa-a-utforsk-etikk-og-religi.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Hvordan utvikle digital kompetanse i faget «Pedagogikk og elevkunnskap»? [Internet]. https://stalu.uia.no/.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Delte erfaringer om bruk av VR. [Internet]. https://stalu.uia.no/delte-erfaringer-om-bruk-av-vr/.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Innlegg om FoU-prosjekter (felles fagdag med Høgskulen i Volda): - Virtuell virkelighet i etikkundervisning – et bidrag til tilstedeværelse, innlevelse og variasjon? - Opplevelse og læring med virtuelle ekskursjoner i KRLE-faget .
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Presentasjon og utprøving av VR-opplegg til undervisning på Forskningstorvet under Forskningsdagene I Kristiansand.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Presentasjon av FoU-prosjektene: - Virtuell virkelighet i etikkundervisning – et bidrag til tilstedeværelse, innlevelse og variasjon? - Opplevelse og læring med virtuelle ekskursjoner i KRLE-faget.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Benefits and challenges of using 360-videos in religious education - findings from two phenomenological studies.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Om etiske og virtuelle ekskursjoner med VR-teknologi i KRLE.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Undervisning, opplevelse og læring med VR-teknologi i KRLE.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2022). Venneslaelever på synagogebesøk – fra klasserommet. [Newspaper]. Vårt Land.
  • Smith-Gahrsen, Martin & Ruhaven, Ingvild (2022). Undervisning, opplevelse og læring med VR-teknologi i etikkundervisning.
  • Lindhardt, Eva Mila & Smith-Gahrsen, Martin (2021). VR-teknologi i etikkundervisning – et bidrag til innlevelse og læring?
  • Smith-Gahrsen, Martin; Ruhaven, Ingvild & Repstad, Kari G. Håkonsen (2021). Om studentaktive læringsformer.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2021). Hvordan utvikle digital kompetanse og øve på lærerrollen i KRLE-faget? [Internet]. https://stalu.uia.no/.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2021). Tar i bruk virtuell virkelighet i klasserommet. [Internet]. https://www.uia.no/om-uia/fakultet/avdeling-for-laererutdann.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2021). Digitale fortellinger - og litt om 360-kamera. [Internet]. https://soundcloud.com/user-236885529/digitale-fortellinger-.
  • Smith-Gahrsen, Martin (2021). Undervisning, opplevelse og læring med virtuell virkelighet i KRLE-faget.
  • Smith-Gahrsen, Martin; Ruhaven, Ingvild & Repstad, Kari G. Håkonsen (2021). Bokpresentasjon av "Studentaktiv undervisning" .
  • Smith-Gahrsen, Martin; Frestad, Trond Kenneth Andreassen & Lindhardt, Eva Mila (2021). VR-teknologi i etikkundervisning – et bidrag til innlevelse og læring?
  • Korsvoll, Nils Hallvard & Smith-Gahrsen, Martin (2021). Hvordan undervise om jødedom etter fagfornyelsen? Om utforskende og opplevelsesbasert læring med virtuell virkelighet.

View all works in Cristin

Published Apr. 16, 2024 10:51 AM