Norwegian version of this page

Ingeborg Eidsvåg Fredwall

Associate Professor
Department of Nordic and Media Studies
Phone
+47 38141092
Mobile phone
+4799013376
Office E2065 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Publications

  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2024). "Ekte mormor og hjemmelagete vafler" - om leken i fortellingene om mormor og de åtte ungene. In Bjorvand, Agnes-Margrethe; Omland, Siv-Terese & Takle, Cecilie (Ed.), Anne-Cath. Vestly. Nye lesninger av forfatterskapet. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202784348.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2024). "Ekte mormor og hjemmelagete vafler" - om leken i fortellingene om mormor og de åtte ungene. In Bjorvand, Agnes-Margrethe; Omland, Siv-Terese & Takle, Cecilie (Ed.), Anne-Cath. Vestly. Nye lesninger av forfatterskapet. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202784348. p. 124–139.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Skolebibliotekets betydning i fagfornyelsen. In Bøyum, Idunn & Tveit, Åse Kristine (Ed.), Rom for lesing og utforsking:Skolebibliotekets muligheter. ABM-media AS. ISSN 9788293298236.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg; Slettan, Svein & Moseid, Elin Arnesen (2022). Litteraturen, læreplanen og undervisningen: Om estetisk lesing i skolen. In Fredwall, Ingeborg Eidsvåg; Arnesen Moseid, Elin & Slettan, Svein (Ed.), Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202718848. p. 13–30.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2022). Læreres erfaringer med litteratur i begynneropplæringen og tekstutforskingens plass. In Fredwall, Ingeborg Eidsvåg; Arnesen Moseid, Elin & Slettan, Svein (Ed.), Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202718848. p. 133–153.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2018). Når Bolla Pinnsvin møter skolen - om fantastikk og litterære utdrag i abc-bøkene Salto og Kaleido. In Slettan, Svein (Eds.), Fantastisk litteratur for barn og unge. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-2296-4. p. 217–230.

View all works in Cristin

  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Skolebiblioteket som læringsarena. Leseglede, utforsking, opplevelse. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202733094.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg; Arnesen Moseid, Elin & Slettan, Svein (2022). Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202718848. 262 p.

View all works in Cristin

  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg & Anundsen, Lene (2024). Skolebiblioteket som flerspråklig arena.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Skolebiblioteket som læringsarena – hva kan skolebibliotekaren bidra med.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Skolebiblioteket som læringsarena - kurs.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Tilstanden i norske skulebibliotek.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Hvorfor satser ikke Kristiansand mer på skolebibliotek? Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg & Nordal, Ane (2023). Debatten om skjermbruk i skolen er ikke et feilspor. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Tveit, Åse Kristine; Bøyum, Idunn & Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Vi trenger et krafttak for lesing. Utdanningsnytt.no.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Hva kjennetegner velfungerende skolebibliotek? Skolebiblioteket som læringsarena. Leseglede, utforsking, opplevelse. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202733094.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Informasjonskompetanse og undersøkende arbeidsmåter, Skolebiblioteket som læringsarena. Leseglede, utforsking, opplevelse. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202733094.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Skolebiblioteket i et historisk lys, Skolebiblioteket som læringsarena. Leseglede, utforsking, opplevelse. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202733094.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). Hva er et skolebibliotek? Skolebiblioteket som læringsarena. Leseglede, utforsking, opplevelse. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202733094.
  • Kvåle, Gunhild & Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2023). "Kildetillit som strategi i møte med faktadikteren ChatGPT". Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2022). Løft skolens tekster inn i det offentlige rom. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2022). Sju grunner til at læremidler fremdeles er viktig i skolen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2022). Skolebiblioteket og LK20.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg & Bøyum, Idunn (2021). Hjertet i skolens arbeid: Den nye opplæringsloven sikrer ikke gode skolebibliotek for elevene. . Dagsavisen. ISSN 1503-2892.
  • Bøyum, Idunn; Fredwall, Ingeborg Eidsvåg; Olsen, Heidi Kristin & Tveit, Åse Kristine (2021). Nå mener de alvor i Sverige. Utdanningsnytt.no. p. 38–39.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2020). Frykter at skolebibliotek forsvinner. [Business/trade/industry journal]. Utdanning.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2020). Hva er et skolebibliotek? [Newspaper]. Morgenbladet.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2020). Farvel til skolebiblioteket? Nytt lovforslag svekker elevenes læringsmiljø. Utdanningsnytt.no.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2020). Nytt lovforslag svekker elevenes læringsmiljø. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116.
  • Fredwall, Ingeborg Eidsvåg (2020). Samarbeid mellom bibliotek og skole om lesesatsing og fagfornyelsen.

View all works in Cristin

Published Apr. 16, 2024 11:02 AM