– Vil utvikle meg som instrumentalist

Markus Bastøe (foto)

Studiet gjør at jeg kan disponere all tiden min til musikk, få muligheten til å øve så mye jeg vil på hva jeg vil og alltid ha dyktige medstudenter å spille med og lære av.

Markus Bastøe

Studerer master i rytmisk musikk

Markus Bastøe (23)
Studerer: Master i rytmisk musikk

Hva studerer du og hvorfor?

Jeg tar master i utøvende musikk. Jeg valgte dette studiet fordi jeg har lyst til å utvikle meg som instrumentalist, ha dyktige medstudenter å spille med til enhver tid, og tilgang på gode ressurser.

Hva betyr studiet for deg?

Det innebærer at jeg kan disponere all tiden min til musikk, få muligheten til å øve så mye jeg vil på hva jeg vil og alltid ha dyktige medstudenter å spille med og lære av.

Hva er det viktigste du har lært hittil?

Hvordan jeg kan skape min egen arbeidsplass og gjøre musikk til noe en kan leve av. Det finnes mange veier man kan ta med den kompetansen man opparbeider seg i løpet av studiet, og man lærer hvordan man skal benytte seg av disse.

Hva er det beste med å studere på rytmisk?

Det er et kjempebra miljø med flinke medstudenter og lærere. Man får muligheten til å jobbe med det man vil, utvikle seg og gjøre musikken til et levebrød.