Musikk er min glødende lidenskap

Det beste med studiet er alle de dyktige og flotte menneskene jeg omgås med, og alt jeg har lært av de.

Even Sefenias Sigurdsen Frodes Røstad

Hva studerer du og hvorfor valgte du dette studiet?

Jeg går første året på Bachelor i elektronisk musikk.

Jeg søkte fordi jeg vil utvikle meg som kunstner der jeg bruker lyd som uttrykksform. Jeg valgte dette studiet for å lære mer om forskjellige opptaksteknikker for å få best mulig lyd på innspillingene, å designe lyd fra grunnen med forskjellige syntesemetoder, og hvordan jeg farger mine komposisjoner med lydbehandling.

Hva betyr studiet for deg?

Musikk er min glødende lidenskap, og jeg vil at dette fagområdet skal bli min jobb etter hvert. Min tidsbruk går til å øke kompetansen så bredt som mulig og utforske min musikk med full frihet. Dette studiet er for meg en fase før jeg går inn i bransjen og da kan teste ut nye ting der det å mislykkes ikke har noe å si.

Hva er det viktigste du har lært hittil?

Det å effektivisere arbeidsflyten min, stole på min egen musikk og bruke laptop som et ubegrenset hovedinstrument i en live-virksomhet. Men det viktigste har vært å ha det morsomt, musikk er gøy!

Hva er det beste med å studere på rytmisk?

Lett! Alle de dyktige og flotte menneskene jeg omgås med, og alt jeg har lært av de. I tillegg har skolen gode studio og øvingsrom der studenter kan skape mye vakkert.