Min jobb: Doktorgradsstipendiat ved Fakultet for Kunstfag, UiA

Jeg fikk mulighet til å virkelig fordype meg i det jeg selv synes er spennende i fagfeltet.

Nina Helene Jakobia Skogli

Doktorgradsstipendiat ved Fakultet for Kunstfag, UiA

– Hva har du studert ved UiA?

– Jeg tok en bachelor i Faglærer i Teater frem til 2012, og fortsatte videre på Master i Kunstfag. Nå er jeg doktorgradsstipendiat.

– Hvorfor valgte du dette studieløpet?

– Det var egentlig litt tilfeldig. Jeg hadde i utgangspunktet bare tenkt til å gå Teater Årsstudium, før jeg fortsatte videre på andre studier. Jeg var litt på leting etter hva jeg ville studere. Men da jeg først begynte på teater og fikk mulighet til å være med å forme både pedagogiske og kunstneriske prosesser, ble det gradvis tydeligere for meg at dette er noe jeg vil fortsette med.

– Hva har studiene betydd for deg?

– Jeg har fått noen veldig viktige erfaringer når det kommer til å jobbe i kollektive, skapende prosesser. Det var en veldig fin introduksjon til hva det innebærer å arbeide med teater. Senere i studiene fikk jeg mulighet til å virkelig fordype meg i det jeg selv synes er spennende i fagfeltet.

– Hva var det beste med å studere teater på UiA?

– De kreative utfordringene man stadig vekk får kasta i fanget.