Har ikke angret et sekund på studievalget

Karoline Schiøll (portrettfoto)

I løpet av studietiden har jeg lært utrolig mye, og jeg vet nå at jeg ønsker en karriere videre innen dette området.

Karoline Schiøll

Tidligere student ved Institutt for visuelle fag

Hvorfor valgte du dette studiet?

Jeg har alltid vært veldig interessert i kunst, men var litt i tvil om jeg turte å studere det. Da tiden var inne for å ta et valg og søke på studier, bestemte jeg meg for å ta sjansen. Og det har jeg ikke angret på et sekund!

I løpet av studietiden har vi fått bruke mange forskjellige materialer og lært ulike teknikker. Jeg har lært utrolig mye, og jeg vet nå at jeg ønsker en karriere videre innen dette området.

Hva er det beste med å studere på UiA?

UiA har et utrolig bra miljø, og man blir lett kjent med studenter fra andre linjer og fakulteter. Jeg liker i tillegg Kristiansand veldig godt, spesielt med tanke på kunstmiljøet.

Hva har du lyst til å jobbe med etter endte studier?

Jeg har bestemt meg for å bli kunstterapeut, og bruke de ferdighetene jeg har til å hjelpe andre i sitt skapende arbeid og i terapeutisk behandling. Etter jeg er ferdig med bacheloren vil jeg gå videre på en master i Oslo før jeg begynner å jobbe.

Hvordan opplever du miljøet blant studenter og lærere?

Det er veldig åpent, man trenger ikke være redd for å være seg selv eller å stille dumme spørsmål. Folk er veldig imøtekommenede og har lyst til å hjelpe.

Hva er det viktigste du har lært?

Å tørre å være seg selv i sitt eget skapende arbeid! Det gir de beste resultatene.