– Studiet er tilpasset arbeidslivet på en god måte

– Å ta en MBA er en flott mulighet til å studere ved siden av full jobb. I studiet møtte jeg også andre i samme situasjon og kan knytte kontakter i arbeidslivet. Fagene i studiet var varierte, og ga bred kompetanse som er relevant for min arbeidshverdag.

Christian Arntzen

Bedriftsrådgiver, DNB Bank

Christian Arntzen jobber som bedriftsrådgiver i DNB Bank, og tar Executive MBA-studiet ved Handelshøyskolen Executive.

– Å ta en MBA er en flott mulighet til å studere ved siden av full jobb. På studiet møtte jeg også andre i samme situasjon og knyttet kontakter i arbeidslivet. Fagene var varierte og ga bred og relevant kompetanse for min arbeidshverdag, sier Christian.

Han valgte å studere ved UiA fordi han hadde hørt gode ting om universitetet.

– UiA har et godt rykte som studiested, og de har vist at de er flinke til å legge til rette for studenter som jobber på siden. Jeg har blitt fulgt opp på en god måte, og opplever å bli kjent igjen av både forelesere og administrativt ansatte.

Som bedriftsrådgiver i DNB Bank arbeider Christian mye med bedriftskunder, noe han opplever å få mer kunnskap om gjennom studiet.

– Studiet gir en bred forståelse på ulike områder, som kommer til anvendelse i hverdagen. Jeg hadde store forventninger til studiet etter å ha lest meg opp på UiAs nettsider, og det har absolutt innfridd mine forventninger. Studiet er tilpasset arbeidslivet på en god måte, med tre samlinger per semester og god informasjon før hver samling.

Har du noen tips til andre som vurderer å ta studiet?
– En Executive MBA kan absolutt anbefales!