– Dette studieprogrammet ga definitivt mersmak på ledelse

Christina Kvernevik

HR i norsk arbeidsliv

Navn: Christina Kvernevik
Studieprogram: HR i norsk arbeidsliv (Markedsføring og ledelse, bachelorprogram, og samfunnskommunikasjon, masterprogram)
Stilling: Studentambassadør på innholdsteamet på UiA, Fadderkoordinator UiA, jobber i sosiale medier -teamet til SiA.
Arbeidsgiver: UiA/SiA

Hvorfor valgte du studieprogrammet, HR i norsk arbeidsliv?

Jeg valgte dette studieprogrammet som breddeårsenhet i bachelorgraden min markedsføring og ledelse. Valget om å ta HR i norsk arbeidsliv ble raskt tatt da jeg så på det som en god mulighet til å øke kompetansen min innenfor et nytt fagområde som lenge har interessert meg. Fagområdet er også i stadig utvikling, og jeg tror det vil være gode muligheter for arbeid innen dette med studieprogrammet på vitnemålet. Muligheten til å utforske Campus Grimstad var også et stort pluss!

Hva lærer du?

På generelt grunnlag kan man si at man lærer hvordan man jobber med menneskelige ressurser i en bedrift eller offentlig virksomhet. Studieprogrammet byr på mange spennende valgemner, så man får muligheten til å studere nærmere på eksempelvis rettsregler i arbeidslivet, endringsledelse, bemanning og rekruttering og hvordan man skaper et godt og trygt arbeidsmiljø. Dette er god kunnskap å ha med seg videre i livet uavhengig om man arbeider med HR ute i arbeidslivet.

Hva vil du jobbe med etter studiet?

Dette studieprogrammet ga definitivt mersmak på ledelse og drømmejobben er nok å arbeide med konsulentvirksomhet innenfor dette!

Hvordan er studentlivet på UiA campus Grimstad?

Studentlivet på UiA campus Grimstad er veldig bra! Jeg har studert to år på UiA campus Kristiansand og var alltid nysgjerrig på hvordan studentlivet var i Grimstad. Campus Grimstad byr på et litt mindre og mer intimt studiemiljø enn det jeg var vant med fra før og dette synes jeg var veldig kjekt! Man får en helt annen relasjon til foreleserne og medstudentene rundt seg som jeg opplevde som veldig trygt og fint. Alt ligger i umiddelbar nærhet som også er helt topp!

Har du noen tips til kommende studenter?

Mitt beste tips er å ta aktivt del i studentmiljøet! Både i det sosiale og det akademiske miljøet. Engasjerer du deg i et verv i studentmiljøet har du en gyllen mulighet til å tilegne deg relevant arbeidserfaring som fremtidig arbeidsgiver kommer til å legge merke til. Forbereder du et spørsmål til hver forelesning bidrar du til gode diskusjoner og et godt akademisk miljø, og ikke minst lærer du mer av dette!