Jump to main content

– Bachelorprogrammet gir meg et godt grunnlag for masteren

Christina Kvernevik

Markedsføring og ledelse, bachelor, og Samfunnskommunikasjon, master

Navn: Christina Kvernevik
Studieprogram: Markedsføring og ledelse, bachelorprogram (HR og organisasjonsutvikling, årsstudium, og samfunnskommunikasjon, masterprogram)
Stilling: Studentambassadør i innholdsteamet på UiA, Fadderkoordinator UiA, jobber i sosiale medier -teamet til SiA
Arbeidsgiver: UiA/SiA

Hvorfor valgte du studieprogrammet, bachelor i markedsføring og ledelse?

Etter to friår bestemte jeg meg for å begynne å studere, men var fortsatt litt rådvill på hva jeg skulle søke. Da jeg oppdaget markedsføring og ledelse vekket det interessen min momentant da jeg synes det hørtes både spennende og kreativt ut! Jeg kikket på studieoppbyggingen og så at det var varierende emner, gode master – og utvekslingsmuligheter og tenkte at det passet meg utmerket. For ikke å nevne at UiA ligger på Sørlandet hvor jeg aldri hadde vært før, men som jeg hadde hørt mye positivt om.

Hvorfor valgte du årsstudieprogrammet, HR og organisasjonsutvikling?

Jeg så på det som en gyllen mulighet til å bli uteksaminert med bredere kompetanse, og ikke minst med spisskompetanse på ledelse som jeg synes er veldig interessant. Det ga meg også muligheten til å utforske studentlivet på UiA Campus Grimstad.

Hvordan er studentlivet på UiA Campus Kristiansand?

Det er utrolig bra! Det jeg liker best med studentmiljøet er at det er lite nok til at du ser kjente fjes på campus samtidig som det er stort nok til at du jevnlig blir kjent med nye mennesker! Det er et yrende liv av studentforeninger som skaper masse liv for studentene.

Hvordan opplever du at du bruker utdanningen din på master i samfunnskommunikasjon som du tar nå?

Jeg bruker markedsføring og ledelse aktiv i masteren min nå! Jeg opplever at bachelorgraden min gir meg et godt grunnlag for masteren. Jeg valgte denne masteren fordi jeg ønsket å bygge videre på den kompetansen rundt kommunikasjon som jeg tilegnet meg på markedsføring og ledelse.

Har du noen tips til kommende studenter?

Mitt beste tips er å ta aktivt del i studentmiljøet! Både i det sosiale og det akademiske miljøet. Engasjerer du deg i et verv i studentmiljøet har du en gyllen mulighet til å tilegne deg relevant arbeidserfaring som fremtidig arbeidsgiver kommer til å legge merke til. Forbereder du et spørsmål til hver forelesning bidrar du til gode diskusjoner og et godt akademisk miljø, og ikke minst lærer du mer av dette!