California State University, Monterey Bay

California State University, Monterey Bay (CSUMB) er en del av det anerkjente California State University, som er USAs fjerde største offentlige universitet.

CSUMB er et breddeuniversitet med rundt 7 500 studenter.

Avtale
Study Abroad
Studier
Foto: California State University, Monterey Bay

Om studiestedet

Monterey Bay

Mer om destinasjonen

CSUMB ble opprettet i 1994 i lokalene til en tidligere militærbase, men jevnlige investeringer og byggeprosjekter har gjort CSUMB til en attraktiv campus bare to kilometer fra fra vakre Monterey Bay.

Byen Monterey har rundt 27 000 innbyggere og ligger ca. 2 timer sør for San Francisco. Studentkortet gir gratis bussreiser i hele nabodistriktet.

Antall plasser: ubegrenset antall betalingsplasser

Opptakskrav

Du må være registrert på et studieprogram på UiA og ha avlagt minimum 60 studiepoeng innen du drar på utveksling. I beskrivelsen av ditt studieprogram vil du finne mer informasjon om andre eventuelle krav for å søke om utveksling.

Språkkrav:  Du må ha 4 i engelsk fra videregående.

Studiepoeng og emner

Sjekk CSUMB sin emnekatalog for å se hvilke emner som tilbys. Velg ønsket Subject. For eksempel: "Business"= BUS. Alle emner innen dette feltet vil bli vist. Trykk deg videre inn på ønsket emne hvor du vil få en oversikt over blant annet emnebeskrivelse.

Emner på 200-400 er bachelornivå. 500-nivå kan vanligvis velges av både bachelor- og masterstudenter. 600 er masternivå.

Studenter fra UiA må ta 15 credits for å få 30 studiepoeng.

Semesterinndeling

• August- desember
  • Januar- mai

Skolepenger

Du må betale $6000 pr. semester (2024/25).

Bolig

CSUMB garanterer studentbolig for alle internasjonale studenter, enkeltrom kan ikke garanteres. De fleste av boligene på campus krever at man har en 'meal plan', mens leilighetene på 'East Campus' har eget kjøkken. Det går gratis buss mellom boligene og campus. her kan du sammenligne de ulike boligene universitetet tilbyr.

Tilleggsinformasjon

Forsikring / helse:

CSUMB pålegger alle internasjonale studenter å ta ut amerikansk helseforsikring som koster $750 per semester (2024/25).

Enkelte universiteter krever også at utenlandske studenter kan dokumentere at de har bestemte vaksiner.

Slik søker du

Søknadsfrister:

• 10. februar for utveksling i høstsemesteret eller hele studieåret
  • 10. september for utveksling i vårsemesteret

Mer informasjon om utveksling og søknadsprosessen