The Royal Danish Academy of Music

Det Kongelige Danske Musikkonservatorium (DKDM) tilbyr utdanning i klassisk musikk og musikkpedagogikk. De utdanner musikere, organister, komponister, musikklærere, tonmeisters m.m. Studiemiljøet er svært internasjonalt og preges av en sunn konkurranse og forsterket samspill mellom studentene.

Avtale
Nordplus
Studier

Om studiestedet

København
The Royal Danish Academy of Music

Mer om destinasjonen

Byen København har et flott nettverk av offentlig transport, og DKDM er lett tilgjengelig med buss, metro eller sykkel. Det er lett å komme seg rundt på sykkel, da byen er full av sykkelvennlige veier. København tilbyr kulturelle aktiviteter, moderne og nyskapende arkitektur og en rekke vakre historiske bygninger.

UiA har samarbeid med musikkutdanningene på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium (DKDM) gjennom nettverket Nordplusmusic

Antall plasser:

UiA står fritt til å nominere kvalifiserte kandidater, men det er DKDM som velger hvor mange studenter de kan ta imot. Antall plasser kan dermed variere fra år til år.

Opptakskrav

Du må være registrert på et studieprogram på UiA og ha avlagt minimum 60 studiepoeng innen du drar på utveksling.

Søknaden skal skje gjennom EASY Online Application System

Som utøvende musikkstudent skal du legge følgende ved søknaden:

• Liste over emner du ønsker å ta hos dem
  • Letter of Recommendation - fra hovedinstrumentlæreren din eller lignende
  • Karakterutskrift på engelsk
  • CV
  • Demo-materiale
  • Motivasjonsbrev

For mer informasjon om de ulike momentene se her.

Studiepoeng og emner

Studenter fra UiA må ta 30 ECTS per semester.

Tilgang på emner / undervisning i hovedinstrument vil være avhengig av lærerkapasiteten for dette instrumentet. For mer informasjon om de ulike kursene du kan ta som utvekslingsstudent se link.

Semesterinndeling

August - desember

Januar - juni

Skolepenger

Ingen skolepenger.

Tilleggsinformasjon

Vær oppmerksom på egne datoer og søknadsfrister i Nordplusmusic.

Slik søker du

Søknadsfrister:

• 10. februar for utveksling i høstsemesteret eller hele studieåret
  • 10. september for utveksling i vårsemesteret

Mer informasjon om utveksling og søknadsprosessen

Disse studieprogrammene tilbyr utveksling til The Royal Danish Academy of Music