The Academy of Performing Arts (VSMU)

Academy of Performing Arts Bratislava (VSMU) bli grunnlagt i 1949, og er den høyst akkrediterte utdannings- og forskingsinstitusjonen innen teater, film, musikk og dans i Slovakia. VSMU tilbyr studier på både bachelor-, master- og phd-nivå.

Slovakia
Avtale
Bilde av universitetet og campus

Om studiestedet

Bratislava

Mer om destinasjonen

Bratislava er hovedstaden i Slovakia med rundt en halv million innbyggere. Byen ligg helt lengst vest i landet, rett ved grensa til Østerrike, og er preget av å være en kulturell smeltedigel mellom flere etniske grupper. Bratislava er et godt utgangspunkt både for naturopplevelser og mer urbane fritidssysler.

VSMU oppfordrer studenter til å få internasjonal erfaring gjennom en utveksling.

Antall plasser:

• Erasmus+: 2 x 5 mnd

Opptakskrav

Du må være registrert på et studieprogram på UiA og ha avlagt minimum 60 studiepoeng innen du drar på utveksling. I beskrivelsen av ditt studieprogram vil du finne mer informasjon om andre eventuelle krav for å søke om utveksling.

Studiepoeng og emner

Studenter fra UiA må ta 30 ECTS per semester.

Semesterinndeling

September - februar

Februar - juni

Skolepenger

Ingen skolepenger.

UiA står fritt til å nominere kvalifiserte kandidater, men det er VSMU som velger hvor mange studenter de kan ta imot. Antall plasser kan dermed variere fra år til år

Bolig

The Academy of Performing Arts (VSMU) har ikke egne studentboliger. Studentene kan kontakte VSMU for informasjon om bosted.

Tilleggsinformasjon

Søknadsfrister:

30. april for høstsemesteret
30. oktober for vårsemesteret

Slik søker du

Søknadsfrister:

• 10. februar for utveksling i høstsemesteret eller hele studieåret
  • 10. september for utveksling i vårsemesteret

Mer informasjon om utveksling og søknadsprosessen

Disse studieprogrammene tilbyr utveksling til The Academy of Performing Arts (VSMU)