Saint Louis College of Music

Skolen ligger i hjertet av Roma, i umiddelbar nærhet til mange kjente landemerker. Undervisningen foregår i flere bygg i samme nabolag, som ellers er preget av en avslappet atmosfære, hyggelige nabolags-restauranter, brolagte gater og lokalt folkeliv.

Avtale
Studier

Om studiestedet

Mer om destinasjonen

Saint Louis College of Music er spesielt aktuell for musikere som spesialiserer seg på elektronisk musikk og / eller har laptop som hovedinstrument, men tilbyr også utdanning innen jazz og pop.

Antall plasser: 5

Opptakskrav

Du må være registrert på et studieprogram på UiA og ha avlagt minimum 60 studiepoeng innen du drar på utveksling. I beskrivelsen av ditt studieprogram vil du finne mer informasjon om andre eventuelle krav for å søke om utveksling.

Du må legge en innspilling ved søknaden til Saint Louis.

Studiepoeng og emner

Rytmisk musikk, bachelor og master. Avtalen er særlig rettet mot elektronisk musikk / laptop som hovedinstrument. Studier innen jazz / pop er også aktuelle. Det finnes flere fordypninger på masternivå, som f.eks. Music Management.

Se mer under Courses her

Semesterinndeling

September - februar

Februar - juli

Skolepenger

Ingen skolepenger

Bolig

Skolen kan være behjelpelig med å finne bolig. Informasjon om bolig finnes her

Vær oppmerksom på at boligmarkedet i Roma er presset. Vær ute i god tid. Følg Saint Louis' råd for leie av bolig.

Slik søker du

Søknadsfrister:

• 10. februar for utveksling i høstsemesteret eller hele studieåret
  • 10. september for utveksling i vårsemesteret

Mer informasjon om utveksling og søknadsprosessen

Disse studieprogrammene tilbyr utveksling til Saint Louis College of Music