Haydom Institute of Health Sciences

Om studiestedet

Haydom Institute of Health Sciences

Mer om destinasjonen

Haydom Institute of Health Sciences (HIHS) er en frivillig organisasjon som eies og drives av Mbulu bispedømme av den evangelisk lutherske kirken i Tanzania. Haydom ligger ca. 80 km sø-vest for distrikthovedstaden Mbulu og ca. 300 km sør-vest for Arusha som er den største byen i denne delen av Tanzania. Sykehuset ligger i Manyara regionen i den nordre delen av Tanzania, og er klassifisert som et nivå 2 regionalt referanse sykehus.

Haydom sykehuset har ansvaret for 20 mor-barn klinikker som bemannes hver måned av helsearbeidere fra sykehuset. Arbeidet her består av vaksinering og oppfølging av ca 80 000 barn i alderen 0-5 år, samt ca 27 000 mødre og gravide. 21 av helsestasjonene kan nås med bil, og 5 helsestasjoner nås bare med fly (MAF). Hvert år fødes ca 4000 barn inne på sykehuset, og like mange fødes i området rundt Haydom sykehuset, det være seg hjemme eller på små fødestuer (health centers). Sykehuset drifter også tre mindre helsesentre i området rund Haydom.

Antall plasser: 6

Opptakskrav

Du må være registrert på et studieprogram på UiA og ha avlagt minimum 60 studiepoeng innen du drar på utveksling. I beskrivelsen av ditt studieprogram vil du finne mer informasjon om andre eventuelle krav for å søke om utveksling.

Studiepoeng og emner

Praksisoppholdet ved Haydom:

• 4. semester: Praksis i 9 uker

Kontaktperson: Ingrid Espegren Dalsmo

Skolepenger

Studieavgift for 2024: 150 USD per uke

Bolig: ca. 70 USD per uke

Disse avgiftene kommer i tillegg til visumutgifter, og andre kostnader.

Slik søker du

Søknadsfrister:

• 10. februar for utveksling i høstsemesteret eller hele studieåret
  • 10. september for utveksling i vårsemesteret

Mer informasjon om utveksling og søknadsprosessen

Disse studieprogrammene tilbyr utveksling til Haydom Institute of Health Sciences