Varighet
Etter avtale
Studiested
Nettstudier

Universitet i Agder inviterer deg til gratis nettbasert kurs “Spill på lag med dommeren og øk din fotballforståelse”.

Er du trener, spiller eller engasjert forelder i ungdoms- og breddefotballen? Da kan dette kurset være noe for deg.

Hva lærer du på kurset?

Kurset er delt inn i 2 deler. Del 1 fokuserer på en praktisk gjennomgang av spilleregler. Målet er å skape økt forståelse rundt den praktiske anvendelsen av regelverket og de momentene som man oftest må ta hensyn til.

Del 2 fokuserer på praktisk dømming. Denne delen er spesielt relevant for foreldre og trenere som kanskje må steppe inn og dømme en kamp, men har også fokus på forståelse for hvordan dommerens handlinger kan gjøre deg til en smartere fotballspiller.

Kursets innhold

Del 1 (ca 30 min)

Modul 1 – Intro og offside
Modul 2 – Feil og overtredelser
Modul 3 – DOGSO/SPA: Innenfor vs utenfor

Del 2 (ca 30 min)

Modul 4 – Hvordan tenke som en dommer
Modul 5 – En STOR dommer
Modul 6 – Bruk dommeren og spill bedre

Kurset er gratis.

Kursholder
Per Thomas Byrkjedal

Per Thomas er stipendiat innenfor idrettsvitenskap ved UiA. Han er selv aktiv dommer og har dømt siden 2010. Han har selv gått gradene fra spiller i barne- og ungdomsfotballen til klubbdommer og etter hvert kretsdommer. I dag er han assistentdommer i OBOS-ligaen og har i tillegg en stilling i NFF Agder som fysisk trener for dommere.

Du får tilgang til kurset ved å melde deg på her: https://uia.pameldingssystem.no/nettbasert-kurs-quot-spill-pa-lag-med-dommeren-og-ok-din-fotballforstaelse-quot

Umiddelbart etter påmelding vil du motta en bekreftelse på e-post med lenke til kurset. Dersom du ikke mottar denne bekreftelsen så send en e-post til tone.l.brekka@uia.no. Vi gjør oppmerksom på at noen ganger havner disse e-postene i søppelpost. Vi anbefaler deg derfor å sjekke søppelpost dersom du ikke har mottatt e-post fra oss.

Du kan selv velge når du ønsker ta kurset. Kurset tar kun 1 time.

For deg som er påmeldt er kurset tilgjengelig frem til 1. mai 2021.

Søknadsperiode

Etter avtale

Spørsmål om opptak til studiet?

evuopptak@uia.no