ORG455 Organisasjonsendring og læring
- Studiepoeng:
- 7.5
- Ansvarlig avdeling:
- Handelshøyskolen ved UiA
- Emneansvarlig:
- Anders Ragnar Örtenblad
- Undervisningssemester:
- Vår
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- 1 semester
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Undervisningsspråk
NorskInnhold
Målet med emnet er å introdusere og drøfte teorier og forskning som diskuterer organisatorisk endring og læring. I emnet styrker studentene sine evner med å holde seg kritisk ("kritisk tenking") til teorier generelt og spesielt de om organisatorisk endring og læring, og at anvende slike teorier for å forstå og forske innom området for disse teorier.
Læringsutbytte
Etter fullført emne skal studenten
-
ha inngående kunnskap om teorier, modeller og forskning som drøfter organisatorisk endring og læring
-
kunne analysere hvordan endring og læring i og av organisasjoner skaper utfordringer
-
selvstendig kunne søke etter, bedømme, anvende og kritisk granske teorier om organisatorisk endring og læring
-
kunne reflektere over ulike teoretiske perspektiver innom organisasjonsendring og læring.
Undervisnings- og læringsformer
Undervisningen skjer gjennom en kombinasjon av forelesninger og seminar.
Nærmere informasjon vil bli gitt i Canvas. Emnet har et forventet arbeidsomfang på 200 timer.
Studentevaluering
Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.
Eksamen
Individuell hjemmeeksamen teller 100%.
Reduksjon i studiepoeng
Innholdet i dette emnet dekkes helt eller delvis av annet emne. Tas ett av disse emnene i tillegg, reduseres studiepoengene som følger:
Emne | Studiepoengreduksjon |
---|---|
ORG443 – Læring og innovasjon i organisasjoner | 7.5 |