Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Undervisningsspråk

Norsk

Innhold

Målet med emnet er å introdusere og drøfte teorier og forskning som diskuterer organisatorisk endring og læring. I emnet styrker studentene sine evner med å holde seg kritisk ("kritisk tenking") til teorier generelt og spesielt de om organisatorisk endring og læring, og at anvende slike teorier for å forstå og forske innom området for disse teorier.

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studenten

  • ha inngående kunnskap om teorier, modeller og forskning som drøfter organisatorisk endring og læring

  • kunne analysere hvordan endring og læring i og av organisasjoner skaper utfordringer

  • selvstendig kunne søke etter, bedømme, anvende og kritisk granske teorier om organisatorisk endring og læring

  • kunne reflektere over ulike teoretiske perspektiver innom organisasjonsendring og læring.

Undervisnings- og læringsformer

Undervisningen skjer gjennom en kombinasjon av forelesninger og seminar.

Nærmere informasjon vil bli gitt i Canvas. Emnet har et forventet arbeidsomfang på 200 timer.

Studentevaluering

Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Eksamen

Individuell hjemmeeksamen teller 100%.

Reduksjon i studiepoeng

Innholdet i dette emnet dekkes helt eller delvis av annet emne. Tas ett av disse emnene i tillegg, reduseres studiepoengene som følger:

Emne Studiepoengreduksjon
ORG443 – Læring og innovasjon i organisasjoner 7.5
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 1. juli 2024 01:07:43