MM-911 E-sport praksis 2
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for teknologi og realfag
- Emneansvarlig:
- Mark Charles Heckford
- Undervisningssemester:
- Vår
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- 1 semester
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
- Akademisk e-sport 2, halvårsstudium
Undervisningsspråk
NorskInnhold
Kjennskap til organisering samt rangering vil også komme inn som tema i dette emnet. Hovedfokus er likevel utførelse og overførbare ferdigheter.
Dette emnet følger opp MM-907 Praksisemne 1 og ser noe mer på valg av utstyr samt oppsett og organisering før utøvelse. I tillegg vil en fortsette å spille de mest vanlige spillene innen e-sport i dag. Det vil være et sterkere fokus på organisering og rangering. Emnet vil inneholde deler av andre emner slik at en får testet det en introduseres for i praksis.
I dette emnet vil studenter jobbe sammen for å organisere, markedsføre og holde en e-sportkonkurranse og få kunnskap i prosjektledelse, markedsføring, arrangementsledelse og digital kommunikasjon.
Læringsutbytte
Etter fullført emne skal studentene
-
Kunne beherske flere av de største konkurransespillene
-
Kunne organisere et lag og etablere rutiner for samarbeid
-
Forstå hvordan en benytter rankingsystem innen e-sport
-
Kunne spille for å trene opp ferdigheter
-
Ha grunnleggende kunnskap i digital markedsføring og sosiale mediers reklamekampanjer.
-
Kunne prosjektledelsessystemer og metoder som AGILE og LEAN.
-
Innføring i digitale og fysiske arrangementer, fra planlegging til markedsføring og gjennomførelse.
-
Ha kompetanse i digital kommunikasjon, brukerstøtte og feilsøking for sluttbrukere.
Undervisnings- og læringsformer
Emnet er lagt opp som en kombinasjon av forelesninger, omvendt klasserom, og obligatoriske oppgaver. I tillegg vil det være satt av mye tid til praktisk utøvelse av e-sport. Emnet er lagt opp som en kombinasjon av forelesninger, omvendt klasserom, og obligatoriske oppgaver. I tillegg vil det være satt av mye tid til praktisk utøvelse av e-sport. Det vil være to fysiske samlinger i emnet. Det er også obligatoriske turneringer som vil opplyses om minimum 2 uker i forkant.
Forventet arbeidsomfang for gjennomsnittsstudenten er 270 timer.
Studentevaluering
Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i gjeldende LMS.
Tilbys som enkeltemne
Nei
Opptakskrav hvis tilbudt som enkeltemne
Emnet er en del av et oppdragsstudium og er forbeholdt studenter som deltar i Varodd-prosjektet GameOn.
Eksamen
Mappevurdering. Krav til innhold i mappen blir publisert i Canvas. Vurderes bestått/ikke bestått. Det blir ikke arrangert ny/utsatt eksamen for mappen.
Reduksjon i studiepoeng
Innholdet i dette emnet dekkes helt eller delvis av annet emne. Tas ett av disse emnene i tillegg, reduseres studiepoengene som følger:
Emne | Studiepoengreduksjon |
---|---|
MM-115 – E-sports 2 - Practice | 10 |