Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Undervisningsspråk

Norsk

Innhold

Emnet skal gi studentene en plattform for planlegging av digitaliseringsprosjekter. Emnet skal gi deltakerne et kunnskaps- og metodefundament for å lede eller delta i innovasjonsprosesser knyttet til digitalisering og tjenestedesign, med brukeren av tjenestene i sentrum. Deltakere på emnet har mulighet til å lære hvordan man bygger et bedre analysegrunnlag for å sikre at organisasjonen lykkes med digitale innovasjonsprosjekter og adresserer virkelige brukerbehov.

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studentene kunne:

  • anvende metoder for tjenestedesign og -utvikling basert på designtenkningsmetoder

  • utføre prosjekter med involvering av oppdragsgivere og kunder eller brukere

  • reflektere over videre arbeid med forretningsmodellutvikling

Vilkår for å gå opp til eksamen

Vilkår for å gå opp til eksamen er leverte og godkjente gruppeoppgaver og presentasjoner, inkludert eventuelle individuelle oppgaver, samt 80% fremmøte på seminarer og timeplanlagt obligatorisk gruppearbeid. Nærmere informasjon gis i Canvas ved semesterstart.

Undervisnings- og læringsformer

Undervisnings og læringsformer består av:

  • Egne studier

  • Samlinger med forelesninger eller workshops

  • Gruppearbeid og - innleveringer

Estimert arbeidsomfang er 210 timer per semester.

Studentevaluering

Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Tilgang for privatister

Nei

Tilbys som enkeltemne

Ja, med forbehold om ledig plass/kapasitet.

Opptakskrav hvis tilbudt som enkeltemne

Generell studiekompetanse

Eksamen

Gruppevis mappeeksamen med felles karakter. Gradert karakter A-F. Nærmere informasjon om frister og innhold i mappen gis i Canvas ved semesterstart. Det gis ikke utsatt eksamen i emnet.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 05:09:24