Undervisningsspråk

Norsk og engelsk.

Innhold

Emnet skal gi forståelsesrammer for hvordan kommunikative praksiser påvirkes av de sosiale, kulturelle og teknologiske endringer som preger vår egen tid. Fokus er rettet mot digitalisering og medieendring, mot ulike former for offentlighet og mot kulturmøter mellom så vel folkegrupper som profesjoner og tenkemåter.

Læringsutbytte

Etter endt emne skal studentene

  • ha innsikt i nyere og eldre teorier om mediers virkemåter og deres roller i samfunnet

  • ha innsikt i hvordan sosiale medier endrer betingelsene for privat og profesjonell kommunikasjon innenfor ulike samfunnsområder

  • ha kjennskap til eldre og nyere offentlighetsteorier

  • kunne analysere de sosiale og teknologiske rammebetingelsene for relevante former for strategisk kommunikasjon.

Vilkår for å gå opp til eksamen

Godkjent deltakelse i et obligatorisk gruppebasert prosjektarbeid. Nærmere informasjon vil gis i Canvas.

Undervisnings- og læringsformer

Undervisningen gis i form av forelesninger, seminar og gruppearbeid. Emnet har et forventet arbeidsomfang på 270 timer.

Studentevaluering

Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1.

Opptakskrav hvis tilbudt som enkeltemne

Som for opptak til masterprogrammet i samfunnskommunikasjon.

Eksamen

72 timers individuell skriftlig hjemmeeksamen. Gradert karakter.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 1. juli 2024 00:59:32