Forkunnskapskrav

Deltakerne må være tatt opp på et ph.d.-program.

Innhold

I emnet inngår temaer som pre-produksjon, musikkteknologisk historie, sequencering, sampling, notasjon, programmering, akustikk, elektronikk, postproduksjon, innspillingspraksis m.m.

Læringsutbytte

Etter fullført emne har kandidaten tilegnet seg en oversikt over ulike spørsmål innenfor musikkteknologi og produksjon sett fra både utøvende og forskningsmessig ståsted. Kandidatene har grunnlag for å delta i aktuell fagdiskusjon, og er i stand til eventuelt å bruke arbeidsmåter i tilknytning til musikkteknologi og produksjon som metode i eget doktorgradsprosjekt.

Vilkår for å gå opp til eksamen

Kandidatene utarbeide et paper der det trekkes linjer mellom relevant praktisk kunnskap innenfor feltet, pensumlitteratur og kandidatens eget avhandlingsprosjekt. Paperet skal være på maksimum 10 sider. Paperet skal foreligge før samlingen, og presenteres på samlingen.

Kandidatene skal gi en forberedt kommentar til en annen kandidats paper.

Undervisnings- og læringsformer

Det er fire samlinger, hver på to dager. Samlingene vil inneholde praktiske øvinger, forelesninger, seminardrøftinger og presentasjon og diskusjon av papers fra deltakerne.

Studentevaluering

Studieprogramleder i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Tilbys som enkeltemne

Ja.

Eksamen

Individuell paper der eget avhandlingsarbeid trekkes inn i den grad det er relevant. Omfanget er på maksimum 10 sider med mellomrom, eksklusive referanser og litteraturliste. Det leverte paper vurderes av emneansvarlig og ekstern sensor. Om paperet vurderes til ikke bestått, gis en tilbakemelding med råd om forbedringer og en ny innleveringsfrist.

 

Karakteruttrykk: bestått/ikke bestått

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 1. juli 2024 00:59:18