Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Undervisningsspråk

Engelsk

Innhold

Emnet introduserer grunnleggende begreper innenfor e-handel. Det legges vekt på at studentene blir kjent med e-handelens betydning i samfunnet både i relasjon til teknologi, organisasjon og samfunn. Gjennom gruppearbeid skal studentene utarbeide en forretningsplan og markedsføringsmateriale relatert til en konkret forretningsidé som studentene selv har utviklet. 

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studentene:

  • ha kunnskap om grunnleggende begreper om e-handel og dens rolle i strategi og forretning

  • forstå grunnleggende anvendelser av e-handel

  • kunne planlegge og markedsføre en enkel e-handelsidé i en organisasjon

  • kunne evaluere og tilpasse interaksjonen mellom forretningsplan og e-handelsidé

Vilkår for å gå opp til eksamen

Obligatoriske gruppepresentasjoner må være godkjent. Dato for de obligatoriske gruppepresentasjonene offentliggjøres i Canvas ved semesterstart.

Undervisnings- og læringsformer

Emnet gjennomføres som en blanding av forelesninger, digitale undervisningsaktiviteter og gruppearbeid. Studentene skal fordype seg i et selvvalgt e-handelsprosjekt. Organisert undervisning gis normalt i form av to timer klasseaktiviteter og to timer gruppeøving per uke. Estimert arbeidsomfang er 210 timer.

Studentevaluering

Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Tilgang for privatister

Nei

Eksamen

Gruppevis mappeevaluering med individuell karakter som teller 100%. Gradert karakter A-F.

Reduksjon i studiepoeng

Innholdet i dette emnet dekkes helt eller delvis av annet emne. Tas ett av disse emnene i tillegg, reduseres studiepoengene som følger:

Emne Studiepoengreduksjon
IS-106 – Praktisk e-handel for entreprenører 7.5
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 23:00:19