Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

  • Akademisk e-sport 1, halvårsstudium

Undervisningsspråk

Norsk

Innhold

Emnet gir en basis innføring i programmerings-prinsipper, problemløsning og prosess. Det legges vekt på en iterativ arbeidsprosess med fokus på å skrive god ren og feilfri kode.

Studentene vil få kunnskap om programmeringsaspekter som variabler, data typer, kontrollstrukturer, funksjoner, og nyttige datastrukturer.

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studentene

  • Studenten er i stand til å analysere og forklare enkle script og programmer
  • Mestre kjerne konsepter relatert til programmering
  • Være i stand til å automatisere og påvirke arbeidsoppgaver ved å skrive scripts eller programmer.
  • Være i stand til å feil søke i kode.
  • Være i stand til å bruke tredjeparts biblioteker og API.
  • Kjennet til hvordan å skrive ren god kode.
  • Redegjøre for en iterativ arbeidsprosess.

Undervisnings- og læringsformer

Emnet er lagt opp som en kombinasjon av forelesninger, omvendt klasserom, diskusjoner og obligatoriske oppgaver. Det vil bli gitt oppgaver relevante til alle læringsmålene.

Det legges opp til tre fysiske samlinger.

Forventet arbeidsomfang for gjennomsnittsstudenten er 135 timer.

Studentevaluering

Studieprogramleder i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Tilbys som enkeltemne

Nei

Eksamen

Mappevurdering med gradert karakter. 80% av obligatorisk arbeid må være godkjent som et kriterium for vurdering. Krav til innhold i mappen blir publisert i Canvas. Det vil ikke bli organisert utsatt eksamen.

Annen informasjon

Studentene må ha tilgang på egen pc/Mac med grafikkort og internettilkobling.

Reduksjon i studiepoeng

Innholdet i dette emnet dekkes helt eller delvis av annet emne. Tas ett av disse emnene i tillegg, reduseres studiepoengene som følger:

Emne Studiepoengreduksjon
MM-201 – Programming 1 – Automation and Gaming 5
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 17:51:08