Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Undervisningsspråk

Engelsk

Anbefalte forkunnskaper

MF-102 og MF-206, eller tilsvarende

Innhold

Emnet gir studenten en omfattende oversikt over moderne digitale markedsføringsverktøy. Studentene vil lære hvordan de kan utnytte forskjellige verktøy mens de jobber med et reelt «business case» innenfor digital markedsføring. På slutten av emnet vil studentene ha tilstrekkelig kunnskap og ferdigheter til å utforme, gjennomføre og evaluere digitale markedsføringsstrategier. Studenten vil bli kjent med markedsføringsmulighetene som finnes i tilgjengelige og relevante kanaler. I tillegg vil studenten kunne utforske hvordan ulike digitale tjenester kan benyttes til å bygge og skape trafikk til ett nettsted eller en nettbutikk. Studentene blir også kjent med ulike sertifiseringer og hjelpemidler slik at de kan tilegne seg ny kunnskap på egenhånd og på den måten holde seg oppdatert i et marked i kontinuerlig endring, også i fremtiden

Læringsutbytte

Etter fullført å ha fullført dette emnet skal studenten kunne:

  • planlegge, implementere og evaluere digitale markedsføringsstrategier
  • bruke dagens digitale markedsføringsverktøy i forbindelse med et reelt business case
  • evaluere ulike kommunikasjonstilnærminger og praksiser for forbedret strategisk beslutningstaking i en digital kontekst
  • håndtere etiske utfordringer som for eksempel databeskyttelse og personvern knyttet til bruk av digitale verktøy i markedsføring

Undervisnings- og læringsformer

Forelesninger, gruppearbeid og øvingsoppgaver. Emnet har et forventet arbeidsomfang på ca. 200 timer.

Studentevaluering

Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Tilgang for privatister

Nei

Eksamen

Praktisk prosjektoppgave (gruppebasert) som teller 100% på karakteren. Felles karakter for hele gruppa. Bokstavkarakterer A-F.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 15:51:09