Undervisningsspråk

Engelsk

Innhold

Emnet er både praktisk og teoretisk anlagt, og handler om hvordan studenten skal kunne etablere seg med sin musikkformidling i samfunnet både gjennom kulturinstitusjoner og offentlig satsing på musikk, og gjennom eget entreprenørskap. Emnet inkluderer både konsertdramaturgi og formidling, markedskunnskap og kulturpolitikk Målet er å kunne utvikle prosjekter som er funksjonelle for deltakerne og økonomisk støtteverdige.

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studentene:

  • kunne produsere musikalske formidlingsprosjekter, fra prosjektsøknad til gjennomført prosjekt

  • ha kunnskap om kulturpolitiske føringer og ulike ideologiske tilnærminger til musikk

  • kunne lage en markeds-/forretningsplan med utgangspunkt i egne musikalske, kunstneriske eller formidlingsmessige ideer

  • ha kunnskap om hvilken plass skapende arbeid med musikk har i dagens samfunn

  • ha kunnskap om trender, samfunnsbehov og markeder innenfor musikk- og kulturfeltet

Vilkår for å gå opp til eksamen

Godkjent obligatorisk fremmøte til undervisning, workshops og ensembleprosjekter etter 80%-regelen

Undervisnings- og læringsformer

Forelesninger, seminarer og workshops, samt praktiske prosjekter. Veiledning individuelt og i gruppe. Forventet arbeidsomfang for gjennomsnittsstudenten er 27 timer pr. studiepoeng.

Studentevaluering

Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Tilgang for privatister

Nei

Eksamen

Eksamen er en skriftlig og multimedial (lyd og bilde/video) individuell hjemmeeksamen. Varighet 2 måneder. Mer informasjon gis ved semesterstart i Canvas.

Karakteruttrykk: Gradert karakter

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 1. juli 2024 02:46:46