Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Undervisningsspråk

Norsk.

Forkunnskapskrav

Minst 30 sp i studieprogrammet må være bestått.

Innhold

Studentene har praksis i en organisasjon, bedrift e. l. gjennom en periode på 6 uker, og deltar her i det løpende kommunikasjonsarbeidet. Oppholdet kvalitetssikres både av faglærer og av en veileder fra den aktuelle bedriften. Praksisoppholdet vil gi faglig fokus og kan gi materiale til masteroppgaven.

Læringsutbytte

Studentene skal etter endt praksisopphold ha

  • innsikt i de praktiske arbeidsoppgavene som knytter seg til kommunikasjonsarbeidet i den aktuelle organisasjonstypen, inkludert de prosesser, rutiner og metodologier som ligger til grunn for oppgavenes utførelse

  • kunne utføre en del av disse arbeidsoppgavene, samt kunne skissere de organisatoriske og samfunnsmessige forholdene som kontekstualiserer disse oppgavene og prosessene

Vilkår for å gå opp til eksamen

Praksisoppholdet må være bekreftet fra den aktuelle bedriften. For å få emnet godkjent, kan studenten ikke ha hatt mer enn 10 prosent fravær i løpet av praksisperioden.

Undervisnings- og læringsformer

Praksisopphold med veiledning. Emnet har et forventet arbeidsomfang på 270 timer.

Studentevaluering

Det foretas ikke en vanlig evalueringsform underveis i emnet. ‘Avtale om praksisopplæring’ legger imidlertid opp til at student, praksissted og praksiskoordinator (emneansvarlig ved UiA) skal ha kontakt ved behov. I etterkant av praksisperioden vil også de to rapportene (som utføres av student og praksissted) innebære en evaluering av praksis.

Eksamen

6-8 siders praksisrapport. Bestått/ikke bestått

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 1. juli 2024 02:45:02