Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

  • Entreprenørskap og innovasjon i skolen

Undervisningsspråk

Norsk

Innhold

  • Dybdelæring gjennom entreprenørielle metoder

  • Tverrfaglige tema i Kunnskapsløftet 2020:

    • Folkehelse og livsmestring

    • Demokrati og medborgerskap

    • Bærekraftig utvikling

  • Hvordan nå kompetansemål gjennom entreprenørielle metoder

  • Handlingsplan for tverrfaglig undervisning på egen skole

  • Formell og uformell vurdering

  • Erfaringsutveksling og nettverksbygging

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studenten

  • ha utviklet et tverrfaglig undervisningsopplegg for egen skole

  • kunne bruke entreprenørielle metoder i tverrfaglig undervisning

  • ha kunnskap om begrepene Livsmestring og folkehelse, Demokrati og medborgerskap og Bærekraftig utvikling

  • ha innsikt i vurdering av tverrfaglig undervisning

Vilkår for å gå opp til eksamen

  • Godkjent krav til obligatorisk deltakelse

  • Godkjent arbeidskrav beskrevet i semesterplanen

Undervisnings- og læringsformer

Arbeidsformene er forelesninger, gruppeaktiviteter med presentasjoner, entreprenørskapsøvelser og ekskursjon. Emnet starter med en ukesamling med obligatorisk undervisning. Det er lagt opp til to arbeidskrav og en eksamensoppgave. Se nærmere informasjon i semesterplanen.

Arbeidsomfanget er beregnet til ca. 270 timer.

Studentevaluering

Emneansvarlig fastsetter i samråd med studenttillitsvalgt evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering i tråd med kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Eksamen

Studentene kan velge mellom å utvikle en digital presentasjon eller skrive en artikkel om tverrfaglig undervisning. Eksamen kan utføres individuelt eller i gruppe og bedømmes med individuell, gradert karakter.

Se nærmere beskrivelse i semesterplanen.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 02:47:34