SK-100 Skolebibliotekkunnskap 1
- Studiepoeng:
- 30
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for humaniora og pedagogikk
- Undervisningssemester:
- Haust
- Undervisningsspråk:
- Norsk.
- Varigheit:
- 2 semester
Emnet er knytt til følgjande studieprogram
- Skolebibliotekkunnskap, bachelorprogram
- Skolebibliotekkunnskap 1, halvårsstudium
Undervisningsspråk
Norsk.Innhald
Skolebibliotekkunnskap 1 er delt inn i tre delar:
1. Skolebiblioteket i skolen sitt læringsmiljø (10 studiepoeng)
2. Bibliotekfagleg kunnskap (10 studiepoeng)
3. Litteratur- og mediekunnskap (10 studiepoeng)
Læringsutbytte
Kunnskap
Etter fullført emne skal studenten
• ha kunnskap om skolebiblioteket som lærings- og danningsarena
• ha kunnskap om forsking om skolebibliotek og relevante grunnlagsdokument (lovverk og læreplanar)
• ha kunnskap om barne- og ungdomslitteratur
• ha kunnskap om forsking og relevante problemstillingar i møte med born og unge sin bruk av media
• ha kunnskap om grunnleggjande kunnskapsorganisering
Ferdigheiter
Etter fullført emne skal studenten
• kunne bruke skolebiblioteket i ulike arbeidsformer og metodar i undervisninga
• kunne bruke og vurdere ulike tekster, læremiddel og informasjonskjelder
• kunne administrere og drifte eit skolebibliotek
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal studenten
• kunne sjå nye moglegheiter for bruk av skolebiblioteket som ein aktiv del av skolens læringsmiljø
Vilkår for å gå opp til eksamen
-
Fire godkjende obligatoriske arbeidskravmå være godkjende før siste eksamen. Oversikt over desse vil liggje føre ved semesterstart.
-
Ei obligatorisk rettleiing knytt til prosjektoppgåva.
Undervisnings- og læringsformer
Studiet er organisert som eit deltidsstudium over to semester. To friviljuge fellessamlingar, ei i kvart semester, blir arrangerte i Kristiansand. Det meste av undervisning og rettleiing går føre seg på ei digital læringsplattform. Studentane vil møte varierte undervisnings- og rettleiingsformer på læringsplattforma, til dømes skjermopptak, video og skriftlege førelesingar.
Praksis: Studenten skal utføre eit praksisarbeid med omfang som tilsvarer om lag éi arbeidsveke. Praksisarbeidet skal dokumenterast i ein rapport som utgjer eitt av dei obligatoriske arbeidskrava i emnet.
Prosjektoppgåve: Studenten vel prosjektoppgåve i samråd med faglærar. Prosjektoppgåva kan med fordel ha karakter av FoU-arbeid, gjerne ved eigen skole. Prosjektoppgåva utgjer ein del av den avsluttande vurderinga, sjå Eksamen.
Emnet har eit forventa arbeidsomfang på 800 timar
Studentevaluering
Emneansvarleg i samråd med studenttillitsvalgt fastsett evalueringsform og om emnet skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.
Eksamen
Det blir gitt éin samanfattande, gradert karakter. Denne karakteren byggjer på følgjande komponentar (vektlegginga er oppgitt i brøk):
-
Ei mappe (individuelt arbeid) med tre ulike skriftlege arbeid innanfor delen "Bibliotekfagleg kunnskap": ei praktisk oppgåve knytt til grunnleggjande innføring i biblioteksystem, ei oppgåve innan klassifisering, og ei oppgåve i form av eit blogginnlegg (1/3)
-
Skriftleg, individuell 48-timars heimeeksamen innanfor delen "Litteratur og mediekunnskap" (1/3)
-
Prosjektoppgåve innanfor delen "Skolebiblioteket i skolen sitt læringsmiljø" (1/3)
Mappeeksamenen har som oftast innleveringsfrist seint i høstsemesteret og prosjektoppgåva seint i vårsemesteret. Heimeeksamenen blir vanlegvis arrangert tidleg i vårsemesteret.
Reduksjon i studiepoeng
Innhaldet i dette emnet blir dekt heilt eller delvis av anna emne. Blir tatt eitt av desse emna i tillegg, blir studiepoenga reduserte som følgje:
Emne | Studiepoengreduksjon |
---|---|
SK-900 – Skolebibliotekkunnskap 1 | 30 |
SK-1110 – Skolebibliotekkunnskap 1, prosjektoppgave | 15 |
SK-1120 – Skolebibliotekkunnskap 1, skriftlig eksamen | 15 |
SK-904 – Skolebiblioteket i fagfornyelsen | 15 |