Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Undervisningsspråk

Engelsk

Innhold

Emnet tar utgangspunkt i hva musikk betyr for individet og samfunnet som helhet og er delt i tre hovedområder: Musikk i et flerkulturelt samfunn, Musikk og terapi, Skapende musikkaktiviteter og verkstedarbeid. Utvikling av formidlingsferdigheter gjennom praktiske musikkprosjekter og studier av fagteori er kjernen i emnet.

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studentene:

  • ha kunnskap om hvilken rolle musikk spiller i samfunnets sosiokulturelle liv

  • ha kunnskap om musikalske formidlings- og kommunikasjonsformer som har blitt utviklet innenfor kulturinstitusjoner de siste tiår

  • kunne planlegge, gjennomføre og vurdere musikalske formidlings- og samhandlingsprosjekter med vekt på dialog

  • kunne beskrive og delta i sosiale samspillsituasjoner med musikk

Vilkår for å gå opp til eksamen

  • Godkjent obligatorisk fremmøte til undervisning etter 80%-regelen

  • Godkjent deltakelse i 2 dialogbaserte musikkprosjekter

Undervisnings- og læringsformer

Undervisningen gis i form av veiledede prosjekter, studentpresentasjoner og praktiske øvelser.

Forventet arbeidsomfang for gjennomsnittsstudenten er 27 timer pr. studiepoeng.

Studentevaluering

Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Eksamen

  • Individuell prosjektoppgave som inkluderer beskrivelse og evaluering av et gjennomført praktisk prosjekt. Teller 50%.

  • Muntlig individuell prøve med utgangspunkt i prosjektoppgaven og i emnets pensum. Teller 50%.

Karakteruttrykk: Gradert karakter

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 1. juli 2024 02:36:40