Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

  • Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10, 2-årig masterprogram
  • Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10, 5-årig masterprogram

Innhold

Emnet er direkte knyttet til studentens arbeid med å utvikle prosjektbeskrivelse for arbeidet med masteroppgaven.

Læringsutbytte

Studentene skal etter endt emne:

  • kunne koble klassiske forskningsstudier og diskusjon av nyere problemstillinger og komme fram til et hovedproblemområde for selvstendig forskning
  • kunne velge / utvikle og beskrive metoder tilpasset en spesifikk valgt forskningsproblemstilling
  • kunne kritisk evaluere valgte forskningsmetoder med hensyn til validitet og reliabilitet

Undervisnings- og læringsformer

Arbeidsformen i emnet vil være forelesninger, gruppearbeid, selvstendig arbeid og veiledning.

Forventet arbeidsomfang er 405 timer.

Studentevaluering

Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.

Tilgang for privatister

Nei.

Eksamen

Prosjektbeskrivelse som vurderes til bestått/ikke bestått.

Se masterhåndbok for studiet for krav til innhold og utforming av prosjektbeskrivelsen

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 02:37:35