SK-200 Skolebibliotekkunnskap 3: Informasjonskompetanse og leseutvikling
- Studiepoeng:
- 15
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for humaniora og pedagogikk
- Undervisningssemester:
- Haust
- Undervisningsspråk:
- Norsk.
- Varigheit:
- 1 semester
Emnet er knytt til følgjande studieprogram
- Skolebibliotekkunnskap, bachelorprogram
- Skolebibliotekkunnskap 3 - informasjonskompetanse og leseutvikling, påbyggingsstudium
Undervisningsspråk
Norsk.Forkunnskapskrav
Skolebibliotekkunnskap 1 og Skolebibliotekkunnskap 2, eller tilsvarande.
Innhald
Emnet gir ei innføring i det kunnskapssynet og læringssynet som ligg til grunn for arbeid med bibliotek og informasjonskjelder i skolen. Sentrale tema er biblioteket som læringsarena, skolebiblioteket si rolle i elevane si fag- og allmenndanning, utvikling av informasjonskompetanse og av elevane sine lesestrategiar i arbeid med fagtekster, fiksjonstekster og samansette tekster.
Læringsutbytte
Kunnskap
Etter fullført emne skal studenten
-
ha kunnskap om skolebiblioteket si rolle som lærings- og danningsarena i eit fleirkulturelt og teknologisk samfunn
-
ha kunnskap om feltet informasjonskompetanse - informasjonssøk, kjeldevurdering, lesing av ulike typar tekstar og bruk av informasjon i eiga kunnskapsdanning
-
kjenne til nyare forsking om leseutvikling
Ferdigheiter
Etter fullført emne skal studenten
-
ha grunnleggjande ferdigheiter i søk, vurdering og bruk av informasjon
-
kunne reflektere over og vise korleis skolebiblioteket kan nyttast i elevane sitt arbeid med å utvikle lesestrategiar
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal studenten
-
kunne formidle vidare kunnskapane sine om ulike typar tekster, leseutvikling og informasjonskompetanse
Vilkår for å gå opp til eksamen
To obligatoriske arbeidskrav. Oversikt over desse vil liggje føre ved semesterstart.
Undervisnings- og læringsformer
Emnet er organisert som eit nettbasert deltidsstudium. Det er éi friviljug fellessamling i Kristiansand. Det meste av undervisning og rettleiing går føre seg på ei digital læringsplattform. Studentane vil møte varierte undervisnings- og rettleiingsformer på læringsplattforma, til dømes skjermopptak, video og skriftlege førelesingar. Emnet har eit forventa arbeidsomfang på 400 timar.
Studentevaluering
Studieprogramleiar i samråd med studenttillitsvald avgjer evalueringsform og om emna skal ha midtvegs- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1.
Eksamen
Hjemmeeksamen (48 timar). Gradert karakter.